معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به این شهرستان ممنوع است.
کد خبر: ۹۱۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 22 November 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در حاشیه بازدید از اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در مبادی ورودی و خروجی شهر، درباره آخرین وضعیت محورهای شهرستان لارستان گفت: با توجه به نارنجی بودن این شهرستان، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، ورود خودروهای با پلاک غیربومی به لارستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

جلیل حسنی البته این را هم گفت که تردد وسایل نقلیه‌ای که تردد آنها در محورهای شهرستان ضرورت دارد، بلامانع است.

رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان لارستان اظهار کرد:چنانچه طبق بررسی‌ها، معلوم شود که افراد در ورودی‌های شهرستان مسافر هستند و یا اینکه بومی شهرستان نیستند و پلاک خودروی آن‌ها نیز غیربومی است، حتما از تردد آنان در این منطقه جلوگیری می شود.

وی اذعان داشت: کنترل شدید در مبادی ورودی و خروجی به صورت دقیق و جدی با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس، توسط نیروی انتظامی به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: رفت و آمد خودروهای با پلاک بومی در محدوده چهار شهرستان لارستان، گراش، اوز و خنج آزاد است، اما خروج این خودروها از این چهار شهرستان و ورود به دیگر شهرستان‌ها ممنوع است.

معاون استاندار فارس افزود: تمام کشاورزان، باغداران، کارگران و کارمندانی که در این چهار شهرستان مشغول به کار و رفت و آمد هستند، محدودیتی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سووال که آیا برای رفت و آمد خودروهای بومی منطقه به دیگر شهرستان‌ها در مواردی خاص برگ عبور صادر می‌شود، گفت: این بار هیچ برگ ترددی برای هیچ کس صادر نمی‌شود، مگر در موضوع درمان بیماران مثلا برای انتقال بیماران به مرکز استان یا دیگر شهرستان‌ها که باید پس از تایید پزشک اورژانس و اخذ مجوز و ثبت در سیستم پلیس راه باشد، لذا مثل دفعات گذشته هیچ برگ ترددی به درخواست شهروندان در موضوعاتی غیر از درمانی صادر نمی‌شود.

فرماندار ویژه لارستان در خصوص تکلیف اتوبوس ها، کامیون‌ها و تاکسی‌ها هم گفت: تمام خودروهای خدمات‌رسان مثل کامیون‌های حمل سوخت، کامیون‌های حمل بار و تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برون‌شهری مجاز به فعالیت در خارج از محدوده شهرستان‌ها هستند.

حسنی در خصوص تکلیف کارکنان و کارمندانی که ساکن شهرستان های همجوار هستند، اما در لارستان کار می‌کنند و با خودروی شخصی عبور و مرور می‌کنند، گفت:این کارمندان یا باید ۱۴روز مرخصی بگیرند و در محل سکونت خود بمانند یا در محل کار خود بمانند و به هیچ عنوان رفت و آمد نکنند، همانطور که گفته شد برگ ترددی برای این قبیل افراد صادر نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سووال که کارگران کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی هم مثل کارمندان بصورت یک دوم یا دو سوم باید فعالیت کنند، خاطر نشان کرد: ازآنجایی که صنایع و کارگاه‌های تولیدی کشور باید فعال باشند، لذا تمام کارکنان و کارگران واحدهای صنعتی باید مشغول به کار باشند.

فرماندار ویژه لارستان این را هم گفت که با توجه به اینکه همه مراکز تفریحی، اقامتگاهی، هتل‌ها و تفرجگاه‌ها در شهرستان تعطیل هستند، هیچ مسافر و گردشگری در لارستان پذیرش نمی شود و این موضوع با حساسیت و دقت از سوی دستگاه های مربوطه کنترل و نظارت شدید به عمل می آید.

رئیس شورای تامین شهرستان لارستان در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: براساس بازدیدهای میدانی و گزارش دانشکده علوم پزشکی لارستان، اکثر اصناف این شهرستان در این روزهای اعمال محدودیتهای کرونایی، مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کرده اند، که از آنان سپاسگزاریم.

حسنی افزود: در این محدودیتها که از دیروز به مدت دو هفته اعمال می گردد، اصناف گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴، بعد از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد مجاز به فعالیت نیستند.

وی به بازدید میدانی شب گذشته و امشب از اصناف توسط ستاد مقابله با کرونا شهرستان اشاره و بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در شهرستان لارستان، چندین گروه مشترک نظارتی متشکل از جانشین ستاد مقابله با کرونا شهرستان، نمایندگان فرمانداری، دانشکده علوم پزشکی و اداره اماکن نیروی انتظامی و اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان علاوه بر نظارتهای معمول اصناف، رعایت محدودیتهای شبانه اصناف این شهر را رصد می‌کنند.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش بار دیگر از مردم عزیز خواست با مصوبات و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند و ادامه داد: در این ایام، تعدادی از خانواده‌ها با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا ضرورت دارد مردم رعایت مسایل بهداشتی و پیشگیرانه را در اولویت قرار دهند و از برگزاری هرگونه مجالس ترحیم، عروسی، جشن تولد و تجمعات جدا بپرهیزند.

برچسب ها: کرونا ، خودرو ، غیر بومی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار