نماینده سپیدان با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها به صورت یک شبه و لحظه ای تنها در کشور ایران مرسوم است گفت: سایر کشورها به دلیل داشتن برنامه ریزی مدون توانستند قیمت ها را کنترل کنند.
کد خبر: ۹۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 21 November 2020
به گزارش تابناک فارس: محسن علیزاده با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت ها باید دادگاه و .... برگزار شود گفت: بی شک چنین اتفاقاتی در اقتصاد تاثیر سو می گذارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به اینکه با داشتن نگاه اقتصادی به موضوع بورس می توان متوجه شد که بازار سرمایه یک فرصت بسیار مهم برای کشور است افزود: معتقدیم که بازار سرمایه با جذب سرمایه های خرد می تواند به ایجاد و راه اندازی تولید، کنترل بازار های موازی نامطلوب کشور کمک های ویژه‌ای کند.

نماینده سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به اینکه کاهش شاخص بازار سرمایه در دو ماه گذشته باعث افزایش قیمت دلار شد ادامه داد: نباید فراموش کرد که همزمان با افزایش نرخ دلار قیمت تمام کالاهای اساسی افزایش پیدا می کند به طوری که با گذشت زمان هم قیمت ها به راحتی ارزان نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تنها با زور و فشار می توان قیمت کالا و محصولاتی که با افزایش نرخ ارز گران شدند را کنترل و ارزان کرد گفت: متاسفانه در شرایط فعلی دیگر زور و فشار هم تاثیری در ارزان شدن قیمت ها ندارد چرا که تحقق این موضوع نیازمند وجود دستگاه های نظارتی دقیق است.

او با اشاره به اینکه پول هایی که وارد بازار سرمایه می شود اگر درست مدیریت شود می تواند منتج به تولید و رونق اقتصاد شود ادامه داد: هرچند که میزان قابل توجهی از پول های مردم وارد بازار بورس شد اما اگر  بتوانیم از بازار سرمایه درست استفاده کنیم دیگر نگرانی برای فروش نفت نخواهیم داشت.
برچسب ها: نفت ، بورس ، سرمایه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار