ارجمند گفت: با فوت سه بیمار جدید در روز گذشته شمار تلفات ناشی از کرونا در شهرستان جهرم به ۱۲۴ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 21 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سید مجید ارجمند»  شمار مبتلایان به کرونا را همچنان در شهرستان جهرم رو به فزونی دانست و گفت: این روند تلاش کادر درمان و پرسنل بیمارستان های جهرم را 2 چندان کرده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در صورت رعایت نکات ساده بهداشتی از سوی مردم، می توان کرونا را شکست داد؛ اگرچه تا کنون راهی جز پیشگیری برای عدم ابتلا به این بیماری مشخص نشده است.

 

وی به آخرین وضعیت بیمار کرونا در شهرستان جهرم تا روز جمعه 30 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته 163 مورد ابتلای جدید به کرونا از سوی شهروندان جهرمی و خفری شناسایی شده است.

 

ارجمند ادامه داد: این در حالی است که شمار مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع تا کنون در این 2 شهرستان به هشت هزار و 974 نفر افزایش یافته است.

 

وی با نگاهی به وضعیت بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم و روند پذیرش و درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه جهرم اکنون به 179 نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: از این تعداد بیمار، 154 نفر در بخش عمومی و 15 بیمار در بخش آی سی یو، بستری بوده و روند درمان خود را سپری می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه تعدادی بیمار از بیمارستان ترخیص می شوند، عنوان کرد: روز گذشته 27 بیمار از بیمارستان ترخیص شدند تا مراحل درمان خود را در منزل سپری کنند.

 

ارجمند به اضافه شدن بیماران جدید در بخش کرونا این بیمارستان اشاره کرد و گفت: همچنین 28 بیمار جدید در بیمارستان پیمانیه پذیرش شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از فوت سه بیمار جدید در روز گذشته خبر داد و گفت: این سه بیمار یک خانم و یک آقا از جهرم و یک خانم از خفر بوده است.

 

وی عنوان کرد: با فوت این سه بیمار جدید، شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به 124 نفر افزایش پیدا کرده است.

 

ارجمند رعایت توصیه های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از مردم نیز خواهشمندم در راستای حفظ سلامت عمومی از تردد های غیرضرور در سطح شهر خودداری کرده و در صورت ضرورت به خرید ضمن حضور در ساعات خلوت حداکثر تا ساعت ۱۸ خرید خود را انجام دهند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه حضور در مراسمات عروسی و عزا و همچنین دورهمی های خانوادگی از عوامل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بوده است، تصریح کرد: در این راستا شاهد افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در گروه زنان خانه دار هستیم که این امر نیز زمینه ابتلای سریع تر اعضای خانواده را فراهم آورده است.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار