شیره ی انگور دشمن زیاری باز به اصالت خود برگشت. ممانعت از ورود انگور آبی به بخش دشمن زیاری باعث شد محصول با کیفیت و واقعی وارد بازار شود، باغداران و کارگاه های سنتی شیره پزی از این روند استقبال کردند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 21 November 2020

تابناک فارس به نقل از خبر نورآباد:چند سالی بود که با ورود انگورآبی به بخش دشمن زیاری و تهیه ی شیره از آن،آوازه و شهرت شیره ی انگور دشمن زیاری که برندی مرغوب و مورد تایید کل کشور بود در معرض خطر جدی قرار گرفت.
و این اقدام باعث شد تا اعضای شورای بخش دشمن زیاری به این مسئله ورود کنند و از ادامه ی این روند جلوگیری نمایند.
عضو شورای اسلامی روستای دشت تیرتاج بهمن کشاورزی گفت:طی جلسه ای که با اعضای شورا و دهیاران بخش دشمن زیاری برگزار گردید توافقنامه ای بین کشاورزان نوشته شد که طی این توافقنامه کارگاه داران حق خرید انگور آبی که ضربه ای مهلک به کشاورزان و محصول معروف آنها وارد می کند را ندارند.وباید انگور مصرفی خود را از باغداران و انگور دیم همین منطقه خریداری کنند،این توافقنامه در چندین نسخه تهیه شد و یکی از نسخه های آن نیز به بخشدار بخش دشمن زیاری تحویل شدو مجموعه ی بخشداری نیز در جهت اقدامات بازدارنده همکاری داشتند.
ورود انگور آبی به کارگاه های شیره پزی دشمن زیاری ممنوع شد
کشاورزی افزود: امسال تنها سالی بود که کشاورزان با اطمینان کامل محصول انگور خود را روانه بازار نمودند و با استقبال خوبی روبه رو بود، همچنین طی صحبتی که با کارگاه داران داشتیم آنها نیز از خرید انگور دیم منطقه راضی بودند و اقرار نمودند که امسال چون اطمینان کامل از محصول خود داشتیم شیره انگور خوبی روانه بازار کردیم وبازار فروش بهتری داشتیم. کشاورزی گفت :مجموعه ی جهاد کشاورزی بخش دشمن زیاری و شهرستان ممسنی اقدامات خوبی در راستای تامین سوخت کارگاه های تهیه ی شیره انگور در دشمن زیاری را داشتند.
شیره یکی از چند محصول باغی دشمن زیاری شهرستان ممسنی است که در فصل پاییز فرآوری و روانه بازار می شود و دارای خواص بی نظیر غذایی و دارویی است و می توان آن را یک عضو مفید در سبد غذایی خانوار دانست، زیرا در بازار محضولات و مواد غذایی وجود و ظهور مواد تراریخته باعث شده است که سبد غذایی خانوارها در معرض خطر قرار گیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار