سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه آرامستان شهر به دلیل افزایش تعداد جان‌باختگان کرونایی در روزهای اخیر با مشکلاتی مواجه شده بود، گفت: از همین رو هفته گذشته شورای شهر در جلسه‌ای فوق‌العاده با مدیر آرامستان‌های شیراز جلسه‌ای برگزار کرد و قرار شد از این پس جان‌باختگان کرونایی به جای دارالرحمه، در بهشت احمدی به خاک سپرده شوند.
کد خبر: ۹۱۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 19 November 2020
به گزارش تابناک فارس : سعید نظری با اشاره به کفن و دفن جان‌باختگان کرونایی می‌گوید: متاسفانه این مسئله در شرایطی بسیار دشوار انجام می شود.
 
وی ادامه داد برخی جان‌باختگان کرونا به دلیل درگیربودن همه اعضای خانواده بدون حضور هیچ‌کدام از بستگان به آرامستان‌ شیراز منتقل می‌شوند، می‌افزاید: یک گروه 40 نفره طلاب جهادی جان خود را بر سر دست گرفته‌اند و به صورت داوطلبانه مناسک شرعی کفن و دفن جان‌باختگان کرونایی را انجام می‌دهند.
 
 
نظری با بیان اینکه بازماندگان جان‌باختگان کرونا برای دفن عزیزان خود در دارالرحمه شیراز اصرار نداشته باشند، خاطرنشان می‌کند: باید در نظر داشت که شرایط بحرانی است و ناچاریم که جان‌باختگان را در بهشت احمدی و با تدابیر خاص خود به خاک بسپاریم.‌
 

وی با بیان اینکه افزون بر شورا، بسیاری از نهادهای اثرگذار در سلامت شهروندان عملاً اختیارات چندانی برای مقابله با کرونا ندارند، خاطرنشان می‌کند: همه تصمیمات در ستاد مقابله با کرونا گرفته می‌شود و معمولاً تصمیماتی که درباره شهر شیراز نیز اتخاذ شده، بدون مشورت و دریافت نظر شورا و شهرداری بوده است.

 

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه مجموع هزینه‌های مستقیم شهرداری برای مقابله با کرونا بیش از رقم 13 میلیارد تومان است، خاطرنشان می‌کند: به عنوان مثال جبران ضرر و زیان غرفه‌های شهرداری و پرداخت حقوق به رانندگان اتوبوس از جمله دیگر هزینه‌هایی است که شهرداری برای مقابله با کرونا انجام داده است.

برچسب ها: کرونا ، دفن ، دارالرحمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار