جانشین استاندار فارس در ستاد کرونا،قرارگاه عملیاتی استان فارس را مجری اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت سفید در شهرهای سراسر کشور و استان فارس نداریم و تقریبا تعطیلی کامل ظرف۲ هفته برقرار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 19 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسمپور در نشست خبری با بیان اینکه رسماً محدودیت‌های جدید طرح جامع مقابله با بیماری کرونا به استانداری فارس ابلاغ شده،گفت: ویروس کرونا جهش پیدا کرده و وحشی و چموش تر شده به گونه‌ای که اوج گیری مجدد این بیماری را شاهد هستیم و افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها، فشار مضاعفی به کادر درمان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه تدابیر و محدودیت های شدیدتری براساس رنگ‌بندی اعلامی شهرها در سه وضعیت قرمز،نارنجی و زرد اعمال شده است،گفت: طرح جدید و جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی متناسب با روند بیماری در همه شهرهای کشور و استان فارس اعمال می‌شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه اکنون شیراز و ۳۰ شهرستان فارس در وضعیت قرمز،۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد،افزود: هفت راهبرد اصلی شامل تجدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها،انجام تست فراوان و هوشمند، قرنطینه افراد،حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر،تقویت درمان‌های سرپایی،آموزش ،فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در قالب اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در پیش گرفته شده است.

وی شنبه یکم آذرماه ۹۹ را موعد آغاز سراسری اجرا طرح جامع محدودیت‌های هوشمند کرونایی به مدت ۲ هفته دانست و گفت: محور اجرای این طرح شهرهای کشور است که به ۳ وضعیت زرد ،نارنجی و قرمز تقسیم بندی شده است.

وی ملاک تعیین وضعیت سه‌گانه شهرها را میزان بستری بیماران کرونایی بر مبنای تست پی سی آر مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: محدودیت‌ها در پنج بخش ادارات،تجاری و بازرگانی، خدماتی،آموزشی،فرهنگی و اجتماعی و ترددها اعمال می‌شود و ضمانت اجرا برای هر بخش تعیین شده است.

وی با بیان این مطلب که جلسات اداری در شهرهای با وضعیت قرمز با حداکثر ۱۵ نفر ،نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر امکان برگزاری وجود دارد،افزود: با مدیران و کسانی که با اجرای این محدودیت‌ها همکاری نکنند و کسانی که زمینه بروز تخلفی را فراهم و یا جلساتی را خارج از این مقررات برگزار کنند برخورد قاطع و حتی با سخنرانان آن مراسم هم برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط از تمام شهروندان و اهالی استان فارس درخواست دارم که هرگز مسافرت نکنند زیرا مکانی برای اسکان وجود ندارد و در پارک‌ها نیز هرگز اجازه برپایی چادر داده نخواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد کرونا،قرارگاه عملیاتی استان فارس را مجری اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت سفید در شهرهای سراسر کشور و استان فارس نداریم و تقریبا تعطیلی کامل ظرف۲ هفته برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای با وضعیت قرمز ادارات حداکثر با یک سوم کارکنان دایر و دو سوم پرسنل نیز دورکار خواهند بود و بخش تجاری و بازرگانی این شهرها نیز فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه دو و سه اجازه فعالیت نخواهند داشت و مردم می توانند تخلفات را در این زمینه به شماره تلفن ۱۱۱ گزارش کنند.

قاسمپور اضافه کرد: در شهرهای قرمز حوزه آموزش مثل مدارس ،دانشگاه‌ها ،حوزه و بخش خصوصی و

حوزه فرهنگی و اجتماعی شامل نماز جمعه و مساجد و مناسب‌های آیینی و تجمعات بطور کامل تعطیل خواهند بود.

وی اضافه کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به سایر شهرها ممنوع است و جریمه ۱ میلیون تومانی برای این تخلف پیش بینی شده که در هر ۲۴ ساعت یکبار نیز این جریمه قابل تکرار است.

معاون استاندار فارس گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز نیز ممنوع است و جریمه ۱ میلیونی برای آن پیش بینی شده که در هر ۲۴ ساعت هم قابل تکرار است.

وی ادامه داد: در شهرها وضعیت قرمز تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد نیز ممنوع است و جریمه آن نیز ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

او با بیان این مطلب که خودروهای امدادی ،کارکنان ادارات، حمل وسایل ضروری از اجرای این محدودیت ها معاف هستند گفت: در شهرهای نارنجی حضور کارکنان دولت با ۵۰ درصد ظرفیت در محل کار خواهد بود و فقط مشاغل گروه یک و دو اجازه فعالیت دارند و حوزه آموزش و مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی و نماز جمعه و جماعت هم کامل تعطیل است.

قاسمپور افزود: در شهرهای با وضعیت نارنجی منع رفت و آمد شبانه دیده نشده اما ورود خودروهای شخصی غیر بومی و خروج خودروهای بومی ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای هر ۲۴ ساعت تعیین شده است.

وی اظهار داشت: در شهرهای با وضعیت زرد ، دو سوم کارکنان دولت در محل کار خود باید حاضر شده و مشاغل و اصناف گروه یک ،دو و سه می‌توانند فعالیت کنند و حوزه آموزش و آیین‌های فرهنگی و اجتماعی هم در این شهرها بطور کامل تعطیل است و محدودیت شبانه نیز پیش بینی نشده است.

او با بیان این مطلب که برای راحتی شهروندان شهرهای مثل شیراز ،زرقان و صدرا بطور یکسان در اجرای این طرح دیده شده است که مردم با مشکل کمتری مواجه شوند،گفت: مشاغل گروه یک شامل کارخانه‌های تولیدی ،مراکز صنعتی ،معدنی، کشاورزی ،شیلات، خدمات وابسته زیرساختی، مدیریت پسماند، فاضلاب، پالایشگاه ها، عرضه سوخت ،حمل و نقل عمومی ،آب ،برق ،گاز ،ادارات امدادی و امنیتی ،سوپر مارکت ،فروشگاه میوه و سبزی، فروشگاه های زنجیره ای ،نانوایی، آمبولانس ،داروخانه ،پخش دارو ،عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه و تولید مواد غذایی، بیرون بر ، رسانه های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، چاپخانه ،خشکشویی، آرامستان ،مصالح ساختمانی ،مخابرات ،فنی و تعمیرگاه خودرو و وسایل خانگی می‌شود.

معاون استاندار فارس گفت: مشاغل گروه دو شامل بوستان و مراکز تفریحی ،پاساژ سرباز و بسته، بازار موقت ،باشگاه ورزشی ،مراکز شماره گذاری ،آرایشگاه مردانه ،موکت فروشی ،قنادی ،آبمیوه و بستنی فروشی است و گروه سه شامل آرایشگاه زنانه،سالن زیبایی، استخر ،چایخانه و قهوه خانه می شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: تاکسی و اسنپ از این محدودیت‌ها مستثنا است و فروشگاه های بزرگ هم مقرر شده فعالیت خود را بیشتر کنند که مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی اعلام کرد که اپلیکیشن ماسک مبنای اصلی اعلام رنگ بندی و وضعیت شهرهای کشور است.

قاسمپور تاکید کرد که در جلسات در فضای بسته باید ۴ متر مربع رعایت فاصله هر فرد انجام شود.

او بیان کرد: این اختیار به شهرها داده شده که دانشگاه علوم پزشکی و بخش بهداشت وضعیت شهرها را دقیق و براساس بستری تست پی سی آر مثبت اعلام کنند.

وی با اعلام این مطلب که تجمعات و دورهمی‌ها باید تعطیل شود،اظهار داشت: درصد مثبت شدن تست های کرونا اکنون در استان فارس ۵۰ درصد است.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: بیش از ۴۴۱ هزار تست کرونا تاکنون در فارس انجام شده که پاسخ حدود ۱۲۵ هزار مورد آن مثبت بوده و ۸۶ درصد مبتلایان در این استان نیز بهبود یافته و ۲ هزار و ۶۵ نفر نیز در فارس بر اثر کرونا فوت کردند.

قاسمپور بیان کرد: بیش از ۵ هزار تست روزانه در فارس گرفته می شود و روند بیماریابی نیز با قوت در سطح این استان انجام می شود و فارس اکنون رتبه اول در این خصوص را در کشور دارد.

وی با اعلام این مطلب که تا امروز ۴۳۰ هزار بازدید از اماکن این استان انجام که ۱۲ هزار مورد اخطار و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شدند گفت: شیراز به ۱۱ منطقه تقسیم و کار نظارت و بازرسی بصورت جدی تداوم دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار