مدیر کل انتقال خون فارس گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر خون در استان به دنبال شیوع ویروس کرونا، هم‌اینک نیاز شدید و فوری به تمام گروه‌های خونی داریم.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 18 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسعود ترابی، افزود: شیوع ویروس کرونا سبب کاهش مراجعه مردم برای اهدا خون شده که این مساله کاهش ذخایر خونی را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: مردم از طریق تماس‌های تلفنی و پیامک نگرانی خود نسبت به ویروس کرونا را اعلام کرده‌اند که اطمینان می‌دهیم که تمام پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن در سازمان انتقال خون رعایت می‌شود.
او اظهار داشت: تمام مراجعان برای اهدا خون در بدو ورود به وسیله دستگاه لیزری تب سنجی شده و دست‌های آنها نیز با مواد ضدعفونی استریل می‌شود و پس از دریافت ماسک به محل اهدا خون راهنمایی می‌شوند.
مدیر کل انتقال خون فارس بیانکرد: در سالن اهدای خون نیز بین پرسنل سازمان و اهدا کنندگان به وسیله پارتیشن‌های شیشه‌ای فاصله ایجاد شده و تماس مستقیم به طور کامل از بین رفته است.
ترابی گفت: در سالن پذیرش نیز بین صندلی اهداکنندگان فاصله‌گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت شده و تخت‌های خون‌گیری هم با فاصله بسیار زیادتری نسبت به گذشته قرار گرفته‌اند تا در زمان اهدا خون نیز فاصله‌گذاری رعایت شده باشد.
او افزود: علاوه بر این، پک‌هایی که در هنگام خون‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد عموما یک بار مصرف و کاملا استریل و بهداشتی هستند.
وی گفت: تمام کسانی که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ یا سه مرتبه برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند در سلامت کامل هستند و با هیچ مشکلی مواجه نشده‌اند.
مدیر کل انتقال خون فارس بیان کرد: در این ایام عمده نگرانی ما بیمارانی هستند که تزریق خون برای حیات آنها ضروری است که از جمله می‌توان به بیماران تالاسمی، سرطان خون، جراحی‌های قلب، پیوند اعضا و همچنین مصدومان حوادث و اورژانسی اشاره کرد.
ترابی اضافه کرد: ۲ پایگاه ثابت در شیراز شامل پایگاه مرکزی در خیابان قصردشت ایستگاه قوامی و پایگاه شماره ۲ در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و ۴۵ به شکل یکسره در خدمت اهدا کنندگان هستند.
وی گفت: پایگاه قصردشت ما در روزهای تعطیل نیز از هشت صبح تا ۱۹ به شکل یکسره در خدمت اهدا کنندگان است.
او اضافه کرد: در هفت شهرستان شامل فسا، جهرم، داراب، آباده، لارستان، مرودشت و کازرون نیز مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۳ با مراجعه به پایگاه‌های ثابت خون‌گیری نسبت به اهدا خون اقدام کنند.
مدیر کل انتقال خون فارس افزود: در سایر شهرستان‌های فاقد پایگاه ثابت نیز واحد سیار ما جهت خون گیری حضور خواهد یافت.

برچسب ها: بحران خون ، فارس ، اهدا خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار