دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: رهبر انقلاب به ریاست قوه‌ قضائیه تاکید کرد که بانک‌ها حق مصادره و تعطیلی واحد‌های تولیدی را ندارند و باید جلوی این کار را گرفت و این کار، بسیار درست و قابل تعمیم در مورد کسانی است که با خرید واحد‌های تولیدی و اخراج کارگران و فروش تجهیزات، کاربری این واحد‌ها را تغییر می‌دهند، زیرا این ‌گونه اقدامات، ضربه به اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 18 November 2020
به گزارش تابناک فارس: حیدر آسیابی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال "جهش تولید" نامیدند، بر اهمیت این نامگذاری تاکید و لازمه تحقق شعار سال را مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله قوه ‌قضائیه در این زمینه اعلام کردند.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: یکی از اقدامات خوب قوه قضائیه در مبارزه با فساد حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی بوده است و در شرایط کنونی که مردم از لحاظ معیشت دچار سختی هستند، هر دستگاهی که بتواند به اقتصاد کشور کمک کند، باید این کار را انجام دهد و این اقدام قوه‌ قضائیه در واقع کمک به اقتصاد کشور است.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به دو سند بالادستی راهبردی (تحقق شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری در راستای تحقق جهش تولید و رفع موانع) بیان کرد: برای پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی در قوه قضائیه یک دستورالعمل تحت عنوان پیگیری اجرای سیاسیت‌های کلی اقتصاد مقاومتی داریم که در سال 96 ابلاغ شد که مبنای اصلی این دستورالعمل پیگیری و حمایت قوه قضائیه از واحد‌های تولیدی است.
 
وی اظهار کرد: در استان‌ها طبق دستورالعمل ستاد‌های استانی پیگیری در قوه قضائیه به ریاست دادگستری استان و مدیریت دادستان مرکز استان جمعی از متولیان تشکیل و مشکلات واحد‌های تولیدی در این ستاد‌ها بررسی و رفع مشکل می‌شود.
 
آسیابی در خصوص ورود دستگاه قضائی به مشکلات واحد‌های تولیدی و بهره از ظرفیت دادستان‌ها در پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی تصریح کرد: در اجرای ماده 12 دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل کشور بخش نامه‌ای صادر و به دادستان‌ها ابلاغ شده که مکلف هستند که به پیگیری واحد‌های تولیدی بپردازند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه به جز بازید‌های ستاد استانی اقتصاد مقاومتی که به اتفاق ریاست کل دادگستری استان انجام می‌شود گفت: در دادستانی مرکز استان فارس در 6 ماهه نخست امسال به مشکلات 10 واحد سرمایه‌گذاری و تولیدی در حوزه‌های مختلف استان رسیدگی شده و دستورات و تصمیمات بسیار مطلوبی برای رفع مشکلات این واحد‌ها اتخاذ شده است.
 
وی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکلات واحد‌های تولیدی مربوط به مسائل بانکی و بروکراسی اداری است، افزود: با پیگیری و مکاتبات انجام شده بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار