سعیدی نژاد گفت: وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در هر هکتار ۴۵ تن پیاز تولی می شود و پیش بینی می شود که امسال 10 هزار تن پیاز در لارستان تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 17 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی سعیدی نژاد»، با اشاره به آغاز کاشت پیاز طرح «استمرار» در لارستان به خبرنگاران گفت: 220 هکتار از زمین های زراعی لارستان به کشت پیاز طرح «استمرار» اختصاص خواهد یافت.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان افزود: بذر پیاز در این طرح در شهریور به مدت 2 ماه در خزانه نشا شده و در آبان از خزانه به زمین اصلی منتقل می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در هر هکتار ۴۵ تن پیاز تولی می شود و پیش بینی می شود که امسال 10 هزار تن پیاز در لارستان تولید و روانه بازار شود.

سعیدی نژاد عنوان کرد: لارستان به عنوان قطب تولید نشای طرح «استمرار» بیش از ۱۵ سال نشای پیاز مورد استفاده کشاورزان جنوب فارس را تامین می‌کند.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: شرایط اقلیمی لارستان امکان کشت محصولات طرح «استمرار» از جمله پیاز را فراهم کرده که به کنترل قیمت این محصولات در فصولی که بازار با کمبود آن روبرو است منجر می شود.

سعیدی نژاد همچنین از آغاز کشت جو در اراضی کشاورزی لارستان خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می شود کشت جو در سطح ۲۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری انجام شود.

وی اعلام کرد: سال گذشته نیز بیش از ۲۹ هزار تن جو از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

برچسب ها: تولید ، پیاز ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار