اسیدهای چرب نقش مهمی در حفظ سلامتی انسان دارند و وجود آن‌‌ها برای بدن ضروری است.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 15 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: چربی‌های سالم باید قسمت مهمی از برنامه غذایی هر کسی باشند. اگرچه بدن قادر به ساخت اسید‌های چرب نیست، اما برای سلامتی بسیار مهم هستند. این چربی‌ها باید از طریق مواد غذایی یا مکمل‌ها تامین شوند.

شاید برای‌شما سوال باشد که آیا میزان کافی از اسید‌های چرب را دریافت می‌کنید یا نه. در این گزارش ۸ نشانه پنهان کمبود اسید‌های چرب را بیان کرده‌ایم.

برخی از انواع افسردگی

پزشکان بر این باورند که انواع خاصی از افسردگی ممکن است ناشی از کمبود امگا ۳ باشد. دارو‌های تجویزی برای افسردگی می‌توانند مفید باشند، اما اغلب عوارض جانبی دارند. مطالعات نشان می‌دهد که اسید‌های چرب امگا ۳ برای درمان انواع خاصی از افسردگی بسیار مفید هستند. مصرف یک رژیم غذایی غنی از غذا‌های حاوی اسید‌های چرب مانند ماهی و دانه‌ها ممکن است مفید باشد.

۲. پوست خشک

کمبود اسید‌های چرب می‌تواند عاملی برای پوسته پوسته شدن یا خشکی پوست باشد. افزودن اسید‌های چرب امگا ۳ به برنامه غذایی می‌تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. اگرچه چنین اتفاقی به ندرت رخ می‌دهد، اما برخی از پزشکان فکر می‌کنند که اگزمای آتوپیک، جوش و حتی پسوریازیس می‌تواند به این معنی باشد که شما با مشکلات متابولیسم اسید‌های چرب مواجه هستید.

۳. چرب ناخن‌های شکننده

ناخن‌های شکننده و جدا شدن لایه‌های ناخن می‌تواند از نشانه‌های مهم کمبود اسید‌های چرب امگا ۳ در بدن باشد.

۴. بی‌خوابی

محققان بر این باورند اگر سطح بالاتری از امگا ۳ در بدن داشته باشید، خواب بهتری خواهید داشت. افزایش سطح اسید‌های چرب می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. بنابراین ارزش دارد امگا ۳ بیشتری بخورید تا خواب خوبی داشته باشید.

۵. بیماری قلبی

اسید‌های چرب به کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. حتی اگر قبلاً به بیماری قلبی مبتلا شده‌اید، مصرف امگا ۳ می‌تواند عملکرد قلب را بهبود بخشد.

۶. درد و التهاب مفاصل

برخی از محققان می‌گویند اسید‌های چرب امگا ۳ ترکیبی از روغن ماهی می‌تواند به بهبود التهاب و درد مفاصل کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که روغن ماهی می‌تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. برخی نیز می‌گویند مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند تورم و درد مفاصل را کاهش دهند. بنابراین برای درک مزایای کامل امگا ۳ نسبت به درد مفصل، آزمایشات بالینی بیشتری لازم است. اما اگر خوردن یک رژیم غذایی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳؛ به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید و داروی کمتری مصرف کنید.

۷. ضعف در تمرکز

اگر با تمرکز پایین دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است به امگا ۳ بیشتری نیاز داشته باشید. کمبود امگا ۳ ممکن است عملکرد‌های شناختی شما را مانند تمرکز و تفکر سریع کاهش دهد. محققان می‌گویند برای درک کامل ارتباط بین مغز و امگا ۳ آزمایشات بالینی بیشتری نیاز است.

۸. خستگی

احساس بیحالی، کم بودن سطح انرژی و فرسودگی مداوم می‌تواند نشانه کمبود اسید چرب امگا ۳ باشد. ثابت شده که اسید‌های چرب امگا ۳ علائم خستگی را بهبود می بخشد و ممکن است به افرادی که سندرم خستگی مزمن دارند، کمک کند.

برچسب ها: اسید چرب ، مواد غذایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار