مدیرعامل اتحادیه باغداران فارس گفت: در فاز دوم طرح اصلاح نخلستان‌های استان فارس و کشور، اتحادیه باغداران فارس با سرمایه‌گذاری و همکاری بخش خصوصی ۲۴ هزار نهال کشت بافت خرمای مجول از کشور امارت متحده عربی وارد کردند که در حال سپری کردن دوره قرنطینه در گلخانه هستند و به‌محض اتمام دوره قرنطینه در کشور توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 15 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: کمال یدالهی خاطرنشان کرد:تمامی نهال‌های وارداتی کشت‌بافت دارای گواهی اصالت و تولید به روش اورگانوجنسیس (organogenesis) با تأییدیه موسسه گواهی نهال و بذر بین المللی و ضمانت‌نامه شرکت تولید کننده هستند و پس از گذراندن دوره قرنطینه در گلخانه اتحادیه تعاونی باغداران فارس به نخلستان‌ها انتقال خواهد یافت.

او اضافه کرد: بررسی و مطالعات لازم رقم خرمای مجول با در نظرگرفتن شرایط آب و هوایی علاوه بر سازگار بودن با اقلیم مناطق کشت‌شده به علت بازار پسندی، ارزش اقتصادی بالا و همچنین سازگار بودن با اکثر مناطق خرماخیز انتخاب شده است.

او اظهار داشت: اتحادیه باغداران استان فارس از سال ٩٦ طرح احیاء و اصلاح نخلستان‌های استان با جایگزینی ارقام بازارپسند و مورد نیاز بازارهای صادراتی را در دستور کار خود قرار داده و در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ٧٤٧٠ اصله نهال کشت بافت خرمای مجول را در استان فارس بین باغداران توزیع کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار