مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با اشاره به برداشت انجیر از اوایل شهریورماه تا پایان مهرماه عنوان کرد: داراب دارای نزدیک به ۶ هزار هکتار انجیر دیم بوده که با تولید سالانه بیش از ۵ هزار تن انجیر خشک، پس از استهبان، نی ریز و جهرم در رتبه چهارم تولیدکنندگان انجیر فارس قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل زا باشگاه خبرنگاران: سیدکمال پاک‌فطرت درخصوص گونه‌های انجیر داراب گفت: ارقام مهم انجیر شامل واریته‌های سبز و سیاه، شاه انجیر، متی وغیره هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس تصریح کرد: مزیت مهم انجیر دیم داراب عدم استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی، عدم آلودگی به افلاتوکسین و بدون آبیاری تکمیلی است و انجبر دیم یک محصول ارگانیک محسوب می‌شود که این موضوع از طرف مجامع جهانی تائید شده است.

او با اشاره به برداشت انجیر از اوایل شهریورماه تا پایان مهرماه عنوان کرد: داراب دارای نزدیک به ۶ هزار هکتار انجیر دیم بوده که با تولید سالانه بیش از ۵ هزار تن انجیر خشک، پس از استهبان، نی ریز و جهرم در رتبه چهارم تولیدکنندگان انجیر فارس قرار دارد.

سیدکمال پاک‌فطرت با اشاره به برداشت متوسط یک تن انجیر خشک در هر هکتار اذعان داشت: شرایط اقلیمی خاص از جمله آب و هوا، ارتفاع از سطح دریا، نوع خاک، سازگاری محصول با محیط، عدم استفاده از کود‌های شیمیایی، منجر به تولید انجیر ارگانیک در بیشتر مناطق شهرستان شده است.

او درخصوص بازار‌های فروش انجیر داراب بیان کرد: انجیر داراب علاوه بر ارسال به استان‌های کرمان، اصفهان، هرمزگان به اروپا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم صادر می‌شود.

این مقام مسئول پیرامون لزوم برندسازی انجیر داراب گفت: متاسفانه به دلیل ناشناس بودن انجیر داراب، برخی از تولیدکنندگان با اسم شهر‌های دیگر محصول خود را به فروش می‌رسانند که این اتفاق نیاز به برندسازی انجیر داراب را می‌طلبد تا این انجیر مرغوب به اسم شهرستان داراب معامله شود.

برچسب ها: تولید ، انجیر ، داراب ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار