مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: خدمات تمدید و صدور دفترچه‌های بیمه سلامت به مدت شش ماه و به صورت رایگان در اختیار مشمولان این طرح قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 12 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: خدمات تمدید و صدور دفترچه‌های بیمه سلامت به مدت شش ماه و به صورت رایگان در اختیار مشمولان این طرح قرار می‌گیرد.

فرهاد لطفی، به حمایت ویژه بیمه سلامت از افراد تحت پوشش این سازمان در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین در راستای حمایت از بیمه شدگان، سازمان بیمه سلامت ایران از ۲۱ آبان ماه دفترچه‌های پایه بیمه سلامت را بدون الزام به ارزیابی آزمون وسع که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گرفت به صورت رایگان صادر و تمدید می‌کند.

او افزود: تا پایان امسال متقاضیان پوشش بیمه رایگان سلامت اعم از متقاضیان صدور اولیه و تمدید دفترچه در صورت سکونت در کلان‌شهر‌ها می‌توانند بدون ثبت در خواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار شوند.

لطفی ادامه داد: همچنین ساکنان روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم که در قالب بیمه روستاییان و بیمه عشایر و صندوق‌های دیگر می‌توانند تا پایان امسال و بدون انجام ارزیابی وسع با اعتبار شش ماه دفترچه بیمه رایگان را دریافت و یا دفترچه‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها فرارسیده است را تمدید کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان این که متقاضیان در استان فارس می‌توانند به ۷۲ دفترپیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت که در گستره استان به خدمات رسانی مشغول هستند مراجعه و خدمات خود را دریافت کنند، اظهار داشت: افرادی که از طرح رایگان بیمه سلامت بدون پرداخت حق بیمه استفاده می‌کنند فقط می‌توانند از مراکز دولتی و دانشگاهی خدمات مورد نظر را با پرداخت تعرفه دولتی دریافت کنند و چنانچه فردی بخواهد از خدمات مراکز و بیمارستان‌های خصوصی استفاده کند، باید مثل گذشته باید به عضویت صندوق بیمه ایرانیان درآید که این طرح مشمول پرداخت حق بیمه هستند.

لطفی با اشاره نگاه حمایتی دولت به طبقه محروم جامعه در زمینه ارائه پوشش‌های رایگان بیمه‌ای بیان کرد: بیمه سلامت با ارائه این راهکار کوشیده است تا برای افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند چتر حمایتی مناسبی را تدارک ببیند. مشمولان این طرح برای درمان‌های پایه نظیر مراجعه به پزشکان خانواده و مراکز درمانی بخش دولتی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت با تعرفه دولتی استفاده کنند.

او گفت: این طرح به صورت شش ماهه و تا پایان امسال اجرا می‌شود و هر بیمه شده از هر زمانی که اقدام به تعویض دفترچه یا صدور دفترچه کند تا شش ماه بعد می‌تواند از این طرح بهره‌مند شود.

شایان ذکر است تا قبل از اجرای طرح بیمه سلامت رایگان، دهک‌های اول تا سوم کماکان از خدمات دفترچه‌های رایگان بهره‌مند شده و دهک چهارم مبلغ ۳۳۴۲۰۰ تومان یعنی معادل نیمی از هزینه بیمه را پرداخت می‌کرد. مابقی دهک‌ها که بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک‌های پنجم تا دهم قرار گرفته مبلغ ۶۶۸۴۰۰ تومان را به ازای هر یک از اعضای خانوار می‌پرداختند.

اکنون با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و بنا بر اعلام مدیرکل بیمه سلامت فارس تمدید و صدور دفترچه بیمه سلامت به مدت شش ماه و به صورت رایگان در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد و متقاضیان در مراکز دولتی دانشگاهی با پرداخت تعرفه‌های دولتی دریافت خدمات می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار