همتی با بیان اینکه بازرسی برای اجرای محدودیت‌ها نیز در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به این وضعیت استان فارس در روزهای آینده وارد فاز بحران می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد تعطیلی کامل استان را به ستاد استانی دادیم.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 12 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالرسول همتی صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت استان فارس اظهار داشت: در روزهای اخیر به دلیل بروز بالا تعداد تست‌ها را به بالای 5 هزار تست در روز افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه تعداد بالای فوتی‌ها در روزهای اخیر معضل دفن اجساد را به وجود آورده بود، گفت: با همکاری استاندار فارس و سایر دستگاه‌ها این مشکل نیز برطرف شد.

همتی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده است، بیان کرد: 700 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در روزهای اخیر اضافه شده و این آخرین گنجایش است که می‌توانیم اضافه کنیم این در حالی است که تعداد بیماران بدحال هم بالا رفته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز سرپایی از 4 مرکز به 14 مرکز در شیراز و 53 مرکز در استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر 27 شهرستان در وضعیت قرمز و 9 شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه به طور متوسط هر هفته 2 شهرستان به وضعیت قرمز در می‌آید، تصریح کرد: یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که افرادی که تستشان مثبت شده در جامعه تردد می‌کنند که در همین راستا با استفاده از نیروهای جهادی ردیابی این افراد از فردا آغاز می‌شود.

 

همتی با بیان اینکه بازرسی برای اجرای محدودیت‌ها نیز در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به این وضعیت استان فارس در روزهای آینده وارد فاز بحران می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد تعطیلی کامل استان را به ستاد استانی دادیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها در صورت ادامه این روند ابتلای روزانه 5 تا 6 هزار نفر و فوت 100 تا 150 نفر در روز در استان فارس تا پایان آذرماه است، عنوان کرد: تقاضا این است که همکاری بیشتری برای کنترل بیماری صورت بگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مشکل تامین اکسیژن اظهار داشت: از صنعت تقاضا داریم که ظرفیت تولید را بالا ببرد و بیمارستان‌ها را در اولویت قرار دهند.

همتی با اشاره به درخواست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تعطیلی 2 هفته‌ای کلانشهرها گفت: اگر این تصمیم در سطح ملی اتخاذ شود به کنترل بیماری کمک می‌کند.

اجرای 80 درصدی محدودیت فعالیت اصناف در استان فارس

عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه با اشاره به اجرای محدودیت اصناف در شیراز و برخی از شهرستان‌ها اظهار داشت: این موضوع در شیراز با توجه به اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها و همکاری اصناف به خوبی اجرایی شد به گونه‌ای که 70 – 80 درصد از اصناف فعالیت‌های کسب و کار همکاری داشتند.

وی گفت: عده‌ای هم تخلف داشتند که روز اول بیشتر در قالب تذکر بود و روز دوم اکیپ‌های نظارتی ورود کردند و برابر ضوابط و مقررات در مرحله اول اخطار و در مرحله دوم پلمب را در دستور کار قرار دادند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه اصناف در این مدت همکاری خوبی داشتند، افزود: این بار هم مثل مدت گذشته اصناف حمایت کردند و لازم است که ادارات کل مرتبط با آن مشاغل برای کمک به سلامت مردم و کمک به کادر بهداشت و درمان استان ورود جدی داشته باشند.

قاسم‌پور با اشاره به پیشنهاد محدودیت‌های جدید برای استان گفت: افزایش دورکاری، اجرای یکسان محدودیت‌ها در 36 شهرستان استان، ادامه تعطیلی مترو و اتوبوس، تعطیلی مراسمات و دورهمی‌ها مانند عروسی و ختم‌ها و همچنین محدود شدن فعالیت بانک‌ها از جمله پیشنهادات جدید ستاد است که در صورت تصویب اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نظارت‌ها با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند، افزود: در این مدت 415 هزار و 193 مورد بازرسی انجام شده که 11 هزار و 120 اخطار صادر شده و 6 هزار و 398 واحد متخلف هم پلمب شدند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، بحران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار