نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: به دنبال دعوا و حرکت‌های افراط گونه نیستیم بلکه بهتر این است که با همراهی هم، بزرگ منشی و رحمت پیامبر اسلام را نشان دهیم و این را جلوه دهیم.
کد خبر: ۹۱۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 09 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با امام جمعه اهل سنت شیراز و اعضای هیئت امنای مسجد حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: همه امروز باید در منطقه خود مسئله مواسات و همدلی را دنبال کنند.

آیت‌الله دژکام افزود: اگر می خواهیم ویروس منحوس کرونا و حاشیه هایش، که کسادی و تعطیلی کسب و کارها بوده، از سطح جمع شود، رسمش این است که بندگان خدا دست یکدیگر را بگیرند و به هم رحم و کمک کنند.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما بزرگواران اقدام کنید و از طریق علمای مناطق خود بخواهید و به زبان خوب مردم را تشویق کنید تا کمک های مردمی را برای همنوعانشان ارسال کنند تا توزیع شود.

امام جمعه شیراز افزود: اگر خداوند متعال، همدلی و کمک به همنوع و رحم یه یکدیگر را در نوع بشر ببیند، به آدمی رحم و بلا و آزمایش را از سر او رفع می‌کند.

او اضافه کرد: امروز برای مهار بحران کرونا و برای پیشرفت و تعالی اجتماعی باید این موضوع (مواسات و همدلی) را به خوبی در جامعه تبلیغ کنیم. باید نشان دهیم امت پیامبر اکرم(ص) (اعم از شیعه و سنی) می‌تواند بحران‌های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و پشت سر بگذارد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه در کشورهای غیر اسلامی شاهد صحنه‌های شبه جنگ بر سر کالا و غارت مغازه‌های بزرگ بوده‌ایم، گفت: به لطف اسلام ما نه تنها شاهد این اتفاقات نیستیم، بلکه شاهد بذل و بخشش داوطلبانه مردم هستیم، چون ما پیرو پیامبر رحمت هستیم، لذا این جهت را باید بیشتر پوشش داد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اینکه ما همه‌ی مسلمانان ما به دنبال احترام به پیامبر هستیم و وحدت داریم اما امروز به پیامبر ما بی احترامی شده است، گفت: اتفاقی که در فرانسه افتاد و بی ادبی به ساحت پیامبر را باید به بهترین و منطقی ترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: به دنبال دعوا و حرکت‌های افراط گونه نیستیم بلکه بهتر این است که با همراهی هم، بزرگ منشی و رحمت پیامبر اسلام را نشان دهیم و این را جلوه دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار