خلیل حاجی‌پور، مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز با با اشاره به اینکه کتابخانه صدرا هویت این شهر تازه تاسیس خواهد بود، گفت: کتابخانه شهر صدرا برند این شهر خواهد بود و از این پس تمامی رویدادهای مهم شهر صدرا در کتابخانه رقم می‌خورد.
کد خبر: ۹۱۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 09 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایبنا: هادی امیری مدیرکل عمرانی نهاد،‌ روح‎‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و خلیل حاجی پور، مدیرعامل شرکت عمران صدرا در نشستی که به منظور تعیین وضعیت کتابخانه‌ها در شهر جدید صدرا برگزار شد، درخصوص ساخت و ایجاد دو کتابخانه عمومی در شهر صدرا گفت‌وگو کردند.

روح‌الله منوچهری در این نشست با اشاره به همراهی شرکت عمران صدرا در ساخت کتابخانه شهر صدرا عنوان کرد: خوشبختانه پس از چند سال ساخت کتابخانه بزرگ شهر صدرا به نتیجه رسیده است و به زودی با کلنگ‌زنی پروژه، ساخت آن توسط شرکت عمران صدرا آغاز می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به مشکلات پیش روی این کتابخانه عنوان کرد: در سال 95 ساخت کتابخانه در زمینی که توسط شرکت عمران صدرا به کتابخانه واگذار شده است، آغاز شد‌ اما پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که به دلیل مشکل ارتفاع و جانمایی زمین قابلیت ساخت کتابخانه در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پس از پیگیری‌های مکرر از مسئولان شهر صدرا، در نهایت شرکت عمران صدرا زمین دیگری در حدود 4500 مترمربع را در مرکز شهر و در سایت فرهنگی به کتابخانه اختصاص داد و ساخت کتابخانه نیز توسط شرکت عمران صدرا انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن اشاره به این که ساخت این کتابخانه از هفته کتاب آغاز می‌شود،‌ گفت: مراسم کلنگ زنی آن با حضور مقامات ملی در هفته کتاب انجام خواهد شد.

منوچهری همچنین با بیان اینکه کتابخانه شماره دو صدرا نیز به مناسبت هفته کتاب افتتاح می‌شود، عنوان کرد: شرکت عمران صدرا همچنین ساختمانی را در فاز دوم صدرا برای ایجاد کتابخانه در اختیار نهاد قرار داده است که به زودی این کتابخانه تجهیز و افتتاح خواهد شد.

هادی امیری، مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه همراهی شرکت عمران صدرا در ایجاد کتابخانه در این شهر بزرگ و تازه تأسیس فارس ارزشمند است، گفت: ایجاد این دو کتابخانه تحولی در حوزه فرهنگی شهر صدرا خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کارکرد کتابخانه‌ها تغییر کرده و از وظایف سنتی خود فاصله گرفته است، گفت: کتابخانه‌ها در رویکرد جدید خود به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند و زمینه‌ساز بسیاری از اقدامات مهم فرهنگی در شهرها و روستاها هستند.

امیری با اشاره به اینکه کتابخانه شهر صدرا از جمله کتابخانه‌های استاندارد خواهد شد، گفت: نقشه‌های ساخت کتابخانه در اداره کل عمرانی نهاد نیز بررسی شده و این پروژه در موقعیت مکانی مناسب با دسترسی خوب و زیربنا و طراحی مطلوب ساخته می‌شود و می‌تواند خدمات گسترده‌ای را به مردم صدرا ارئه دهد.



کتابخانه صدرا چشم و چراغ این شهر خواهد شد


خلیل حاجی‌پور، مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز با با اشاره به اینکه کتابخانه صدرا هویت این شهر تازه تاسیس خواهد بود، گفت: کتابخانه شهر صدرا برند این شهر خواهد بود و از این پس تمامی رویدادهای مهم شهر صدرا در کتابخانه رقم می‌خورد.

وی، اضافه کرد: شرکت عمران صدرا کتابخانه را می‌سازد و برای بهره‌برداری در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار می‌دهد. همچنین این شرکت متعهد است که در زمینه هزینه‌های نگهداری و تعمیراتی کتابخانه صدرا نیز مشارکت داشته باشد.
حاجی‌پور اضافه کرد: مشاور طرح انتخاب شده و نقشه ساخت کتابخانه طراحی شده است و ساخت آن به زودی آغاز می‌شود. همچنین بهره‌برداری از این کتابخانه در قالب انعقاد تفاهم‌نامه به کتابخانه‌های عمومی واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا اضافه کرد: در فاز دوم صدرا نیز ساختمانی برای کتابخانه واگذار شده که امیدواریم به همت اداره کل کتابخانه‌ها، ‌به زودی این ساختمان تجهیز و در اختیار مردم قرار گیرد.

حاجی پور تأکید کرد: صدرا شهری با جمعیت متراکم و پتانسیل بسیار است اما متاسفانه زیرساخت‌های خدماتی در شهر کافی نیست.

برچسب ها: کتابخانه ، صدرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار