ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا طی اطلاعیه ای محدودیت های سختی را در راستای جلوگیری از همه گیری کرونا از ساعت ۱۲ روز دوشنبه در شیراز و ۲۴ مرکز استان کشور اعمال خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:در این اطلاعیه اطلاعیه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا امده است که نظر به برگزاری چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص چگونگی محدودیت‌ها در تعطیلات پیش رو، تصمیمات این کمیته اینگونه آمده است که از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ ۱۲/‏۰۸/‏۱۳۹۹‬ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

در ادامه این اطلاعیه در خصوص مراکز استانی که ورود و خروج به آنها ممنوع است آمده است: مراکز استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان دارای ممنوعیت است این در حالی است که زمان آغاز اجرای این طرح ساعت ۱۲:۰۰ روز دو شنبه مورخ ۱۲/‏۰۸/‏۱۳۹۹‬ خواهد بود البته زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶/‏۰۸/‏۱۳۹۹‬ است.

در این اطلاعیه پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف شده تا نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌نماید البته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام نمایند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به افزایش میزان مبتلایان بیماری کرونا در سطح استان، ستاد استانی نیز در راستای کاهش این بیماری تمهیداتی را در نظر گرفته است از جمله این تمهیدات می‌توان به تعطیلی سیستم حمل و نقل شهری نظیر اتوبوس و مترو اشاره کرد.

عبدالرضا قاسم پور ادامه داد: اعمال دورکاری در دستگاه‌های اجرایی نیز از جمله برنامه‌هایی است که در استان فارس در راستای کاهش ضریب فعالیت بیماری کرونا اتخاذ شده البته در کنار دورکاری نسبت به افزایش فعالیت در حوزه دولت الکترونیک نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

معاون استاندار فارس بیان کرد: اولویت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا فرهنگ سازی و کمک‌های مومنانه است تا بتوانیم مشکلات موجود در استان فارس را در حوزه کرونا برطرف کنیم.

گفتنی است پیش تر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر از افزایش بی رویه مبتلایان به کرونا در سطح استان فارس و ایجاد صف انتظار برای ورود بیماران به بخش مراقبت‌های ویژه داده بود.

برچسب ها: محدودیت ، تردد ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار