اعضای شورای شهر شیراز در پی افزایش آمارهای کرونایی با ارسال نامه‌ای به استاندار فارس خواستار تعطیلی کامل ادارات و صنوف شیراز بمدت یک هفته همراه با کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی این کلانشهر شدند.
کد خبر: ۹۱۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در پی شیوع کرونا و سیر صعودی مبتلایان به این ویروس،اعضای شورای شهر شیراز روز یکشنبه ۱۱ آبانماه ۹۹ با ارسال نامه‌ای به استاندار فارس خواستار تعطیلی کامل این شهر به مدت ۱ هفته شدند.

در متن نامه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به استاندار فارس آمده است: آنچنان که از آمار مبتلایان و درگذشتگان مبتلا به کووید ۱۹ پیدا است، شرایط اضطراری بر این کلانشهر حاکم است و ارزیابی های شورای اسلامی شهر شیراز از برخی نقاط این شهر نیز، حکایت از آن دارند که برخی از شهروندان به هیچ وجه قصد رعایت حداقل های مقابله با کووید ۱۹ را ندارند و جان خود و دیگران را به معرض خطر انداخته اند، از سوی دیگر، فعالیت بسیاری از اداره های دولتی و شعب بانکی با تراکم کارمندان، ارباب‌رجوع و افزایش نرخ تعداد کارمندان مبتلا، بیش از هر چیز غلبه این ویروس بر جامعه را به تصویر کشیده است.

در ادامه این نامه آورده شده است: جای بسی تأسف دارد که مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی، همچنان اصرار به استفاده از شیوه های سنتی و مرسوم دارند و زیرساخت‌های دولت الکترونیک را در پستویی رها کرده اند،در چنین شرایطی که هر روز آمار نگران کننده منتشر می شود، اعضای شورای شهر شیراز امیدوارند با تدبیر استاندار فارس،شبکه بزرگ دولت الکترونیک وارد مدار خدمت رسانی به مردم شده و حجم مراجعه شهروندان به اداره ها و شهرداری کاهش یابد و ساختار اداری و مدیریتی استان به ویژه اداره های مستقر در کلانشهر شیراز و شهرداری، خود را ملزم به استفاده از زیرساختهای دولت الکترونیک کنند.

در این نامه همچنین اظهار شده: از طرفی به اعتقاد اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و بر اساس تجارب چند ماه گذشته، تعطیلی موقت ناوگان حمل و نقل عمومی بدون تعطیلی شبکه اصناف و اداره ها، و بدون توجه به ورودی و خروجی شهر شیراز، نمی تواند برای مقابل با ویروس کووید ۱۹ راه‌گشا باشد.

اعضای شورای شهر شیراز در بخش پایانی این نامه تاکید کردند: لذا شایسته است، دستور دهید با تصمیمات کلان و جلب همراهی مدیران کل اداره ها و صاحبان اصناف در شهر شیراز به مدت یک هفته با تعطیلی کامل، همراه با کنترل ورودی و خروجی شهر و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری، مانع زیان بیش از پیش در شهر شیراز شوند.

بحران و چالش کرونا و مبارزه با این بیماری کشنده هر روز چهره ای تازه در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس می یابد ، محدودیت هایی کرونا در پهنه های آلوده به این بیماری افزایش یافته ، کارکنان بهداشت و درمان با همه ظرفیت بیمارستانی پای کار هستند ، شمار آزمایش ها فزونی یافته و در عین حال هر روز بر کشته های کرونا در استان فارس افزوده می شود.

از دیروز تا امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدندو مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار