ارجمند با اشاره به افزوده شدن ۱۴۹ بیمار جدید به شمار مبتلایان به کرونا در جهرم، گفت: مجموع افراد مبتلا شده به این بیماری به پنج هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سیدمجید ارجمند»  با اشاره به اینکه علائم کرونا همان علائم سرماخوردگی است و باید به این مهم توجه کرد، گفت: در صورت مشاهده صنوفی که علائم کرونا در آنها مشاهده شود، سریعا پلمب می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه برای رفتن فرد به قرنطینه نیاز به آزمایش نیست، افزود» افراد تنها با تایید پزشک معتمد می توانند دوران قرنطینه را شروع کنند.

 

وی با نگاهی به وضعیت بیماری «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر تا روز شنبه ۱۰ آبان، عنوان کرد: روز گذشته با شناسایی ۱۴۹ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر به پنج هزار و ۴۲۸نفر افزایش یافت.

 

ارجمند با اشاره به تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم، خاطرنشان کرد: این بیماران ۴۷ نفر بوده که تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد، ۴۲ بیمار در بخش های عمومی و پنج بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند.

 

ارجمند شمار مبتلایان به کرونا در شهر جهرم را چهار هزار و ۳۰۸ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در بخش «کردیان» ۱۹۶ نفر و در بخش «سیمکان» شهرستان جهرم نیز ۱۲۴ نفر بوده است.

 

وی به آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان خفر هم اشاره کرد که تا کنون به ۴۱۵ نفر افزایش یافته و تعداد بیماران جان باخته در این شهرستان بر اثر این بیماری کرونا ۲۲ بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همچنین تعداد ۳۸۵ بیمار کرونایی از دیگر شهرستان های استان فارس نیز به مراکز درمانی شهرستان جهرم جهت مداوا و درمان مراجعه کرده اند.

 

ارجمند تعداد كل نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کووید۱۹ را تا امروز حدود ۱۴ هزار مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی بوده و مراحل درمان خود را سپری می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۳۱۸ بیمار اکنون در قرنطینه خانگی، طول درمان خود را سپری می کنند، اظهار کرد: همچنین تعداد ۹ بیمار در روز گذشته از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص و هشت بیمار جدید نیز در این بیمارستان پذیرش شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم شمار بیماران فوت شده ناشی از این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر را ۹۱ نفر دانست و از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات، شستشوی دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار