جانشین ستاد کرونا استان فارس :محدودیت‌های کرونایی در استان فارس از امروز تشدید می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عبدالرضا قاسم پورگفت: بر اساس تدابیر ستاد کرونا استان و به دستور استاندار فارس از امروز محدودیت‌های کرونایی در فارس تشدید می‌شود و از فردا مانور تیم‌های بازرسی و نظارت بخش‌های مختلف در شیراز آغاز می‌شود.

وی افزود: در این ارتباط شیراز به ١١منطقه تقسیم بندی شده و ١۴ گروه شامل کارشناسان حوزه‌های مختلف در این تیم‌ها حضور دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در زمینه رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی با این موارد برخورد خواهند کرد و از امروز هر واحدی که نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اغماض کند با او برخورد می‌شود و حتی احتمال پلمپ واحد‌های متخلف نیز وجود دارد.

جانشین ستاد کرونا استان فارس تصریح کرد: محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته از امروز تا روز جمعه ۱۶ آبان ماه تشدید می‌شود.

قاسم پور ادامه داد: در این مدت خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی و مترو در کلانشهر شیراز با هدف مقابله با کرونا و پیشگیری از گسترش ویروس این بیماری تا روز ۱۶ آبان به طور کامل متوقف می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان گفت: یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و یا مرخصی به صورت چرخشی از حضور در محل کار معاف هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵٠ درصد تست‌های کووید ۱۹ در استان مثبت است و به همین علت نیاز است به منظور افزایش این موارد محدودیت‌هایی اعمال شود.

قاسم‌پور با اشاره به برخی از بخش‌هایی که از امروز محدودیت در آن‌ها تشدید می‌شود، گفت: از جمله بخش‌هایی که شامل این محدودیت‌ها می‌شوند می‌توان به دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه‌روزی، زبان سرا‌ها و کتابخانه‌ها اشاره کرد که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

وی ادامه داد: استخر‌های سرپوشیده، سالن‌های سینما‌ها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان با اشاره به تعطیلی تمامی مراکز تفریحی در استان، اظهار داشت: علاوه بر این برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز در این مدت ممنوع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: همه تالار‌های پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها نیز تا ۱۶ آبان تعطیل هستند و فعالیت و رستوران‌ها، فست فود‌ها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها نیز فقط به شکل بیرون بر خدمات خود را ارائه می‌دهند.

قاسم‌پور در خصوص نحوه فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت: فعالیت ادارات و نهاد‌ها نیز در این مدت به صورت دورکاری و با یک سوم ظرفیت است، اما این دور کاری به نوعی است که زمینه مسافرت برای کارمندان به وجود نیاید که یکی از راهکار‌ها این است که کارمندان به صورت یک روز در میان در محل کار حضور یابند.

برچسب ها: کرونا ، تعطیلی ، مشاغل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار