توصیه های پلیس فتای قم
رئیس پلیس فتای استان قم به والدین توصیه کرد در استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای فرزندان محدودیت‌هایی را اعمال کنند. بهتر است والدین مخاطبان فرزندان خود را در فضای مجازی هم مثل دنیای واقعی بشناسند؛ لکن برخی والدین به دلیل مشغله‌های فراوان زندگی یا ندانستن راهکار مناسب و درست در این موضوع موفق نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۱۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶ 31 October 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ موالی رئیس پلیس فتای استان قم اظهار کرد: همه دانش آموزان و کاربران استفاده کننده از محصولات آموزشی باید در انتخاب و استفاده از نسخه نرم افزار‌ها در حوزه آموزش معقولانه عمل کنند.

وی افزود: بهتر است والدین علاقه‌مندی محتوایی فرزندان خودشان را تشخیص دهند و بدانند فرزندانشان در فضای مجازی دنبال چه محتوایی هستند و اطمینان حاصل کنند تا آنان در معرض محتوا‌های نادرست قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتای استان قم با تاکید بر این که بهتر است والدین با سعه صدر و مهربانی، مزاحمت در فضای مجازی را برای فرزندانشان تعریف کنند، عنوان کرد: بعضی از کودکان در فضای مجازی بدون این که خودشان اطلاع داشته باشند، قربانی جرم هستند؛ در این صورت کودک وقتی در فضای مجازی مورد مزاحمت قرار می‌گیرد می‌بایست به والدین خود اطلاع دهد چرا که نسل جدید دنبال یاد گرفتن و دانستن چرایی موضوع هستند و اگر چرایی موضوع را به فرزندان بگوییم راحت‌تر به ما اعتماد کرده و مشکلات را بیان خواهند کرد.

وی گفت: در صورت رعایت نشدن استاندارد حضور والدین در فضای مجازی در درون خانواده تضاد ایجاد می‌شود و تاثیر منفی بر روی فرزندان خواهد گذاشت.

رئیس پلیس فتا استان قم ضمن توصیه به والدین مبنی بر استفاده از اینترنت در کنار فرزندان خود افزود: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های آموزشی محدودیت‌های برای فرزندان خود اعمال کنید.

سرهنگ موالی توصیه کرد: بهتر است والدین مخاطبان فرزندان خود را در فضای مجازی هم مثل دنیای واقعی بشناسند؛ لکن برخی والدین به دلیل مشغله‌های فراوان زندگی یا ندانستن راهکار مناسب و درست در این موضوع موفق نمی‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان قم گفت: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار