با جان باختن ۱۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به هزار و ۳۸۷ نفر رسید.
کد خبر: ۹۱۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 30 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بااعلام آخرین آمار مربوط به کرونا ویروس در فارس از بستری بیش از ۱۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان خبر داد و از احتمال ورود سیستم درمان به وضعیت قرمز ابراز نگرانی کرد.
دکتر سیدروح الله حسینی از بررسی ۳۶۴ هزار و ۵۸۶ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تا نهم آبان سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۸۵ هزار و ۸۶۶ بیمار در فارس به اثبات رسیده است.
او با ابراز تاسف جان باختن ۱۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به هزار و ۳۸۷ نفر رسیده است.
دکتر حسینی ادامه داد: تاکنون ۷۳ هزار و ۶۲۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، هم اکنون هزار و ۴۲۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
او با ابراز نگرانی از افزایش روند شیوع بیماری کووید۱۹ و همچنین افزایش افراد نیازمند به بستری در بیمارستان در فارس با ابراز نگرانی از این‌روند افزایشی هشدار داد با اشغال ۹۰ درصد تخت‌های بستری پیش بینی شده در استان سیستم درمان در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و از مردم فهیم استان خواست تا حتما اصول بهداشتی را رعایت کرده و با استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی، به یاری نظام سلامت آمده در حفظ سلامتی خود و دیگران بکوشند.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار