معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از کاهش ۵۴ درصدی مسافران در نیمه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: متاسفانه بخش حمل ونقل مسافر به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.
کد خبر: ۹۱۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 30 October 2020

علیرضا جعفری با بیان اینکه تعداد سفرهای ثبت شده در نیمه نخست امسال معادل ۳۷ هزار و ۴۳ سفر بوده که به نسبت مدت مشابه حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۳۳۲ نفر مسافر به اقصی نقاط ایران جا به جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که جابجایی ۶ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۰۵ مسافر بود، شاهد کاهش جابجایی بیش از ۵۴ درصدی مسافر هستیم.

وی با بیان اینکه بخش حمل ونقل مسافر به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد بازار سفرهای نوروزی، اربعین و سفرهای دانشجویان از دست رود و این بخش به شدت متضرر شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات دولتی به بخش رانندگان  و شرکت های حمل ونقل، گفت: برای عبور از این شرایط نیازمند ایجاد سازوکارهای متناسب با حجم این بحران هستیم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: ناوگان حمل ونقل مسافر استان اصفهان یکی از بهترین ناوگان کشور از لحاظ کیفیت و تعداد به شمار می آید.

جعفری تصریح کرد: استان اصفهان با دارا بودن ۳۱ پایانه حمل و نقل مسافر، ۱۵۳ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل مسافر فعال، یک کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری، ‌۷ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات  حمل ونقل مسافربری و دو انجمن صنفی رانندگان مسافری جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد.

 وی تعداد ناوگان فعال در استان اصفهان را بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: استان اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد ناوگان را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اقدامات این اداره کل درزمان شیوع کرونا، اظهار کرد: بر اساس پروتکل های بهداشتی صادر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، آگاه سازی تشکل های صنفی، شرکت های حمل ونقل و رانندگان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازدید سرزده از پایانه های مسافربری و اتوبوس ها و همکاری با تمام دستگاه های ذیربط برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر اقدامات نظارتی این اداره کل به شمار می آید.

جعفری با بیان اینکه تشکل های صنفی مسافر به تمام تصمیمات ستاد کرونا در استان احترام گذاشته و بیشترین همکاری را برای ارائه خدمات سالم و بهداشتی حمل ونقلی به مسافران داشته اند، افزود: با وجود شرایط بد اقتصادی شرکت های حمل ونقل و رانندگان و کاهش قابل توجه درآمد آنان، پیشنهاد ارائه پک بهداشتی به جای بسته تغذیه اولین بار در استان اصفهان اعلام و اجرا شد.

وی فراهم آوردن بستر خدمات غیرحضوری برای کاهش مراجعات حضوری رانندگان و شرکت ها برای دریافت خدمات را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن امکان دریافت حواله لاستیک بدون مراجعه و تمدید پروانه فعالیت شرکت ها بدون مراجعه حضوری در دو ماهه نخست امسال از مهمترین خدمات غیرحضوری ارائه شده به این قشر به شمار می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار