معرفی دیدنی ترین پارک های شیراز
کد خبر: ۹۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از الی گشت:حضور و وجود پارک ها در شهرهایی که با ساختمان ها و برج های بلند قامت احاطه شده اند و گاهی فرصت تماشای آسمان را به انسان نمی دهند، یکی از ضروریات به حساب می آید.

پارک ها یکی از جاهایی هستند که به صورت مشترک توسط تمام قشرهای جامعه مورد استفاده قرار می گیرند و از کودکان یک تا دو ساله تا پیرمردانی که صد سال سن دارند، می توانند در این مکان ها لحظات خوب و شیرینی را تجربه کنند.

اگر به دنبال جایی برای گذراندن اوقات فراغتتان به بهترین و سالم ترین شکل ممکن هستید، حتما سعی کنید پارک هایی که در نزدیک محل زندگی تان قرار دارند را پیدا کرده و به آنجا سر بزنید. رفتن به پارک، در میان این حجم از شلوغی می تواند اندک تنفسی باشد تا ریه ها بتوانند هوایی سالم را دریافت کنند.

یک شهر هر چقدر هم که اماکن دیدنی داشته باشد، باز هم به پارک نیاز دارد. پارک ها، به محیط شهری تنوع می بخشند و از خستگی و کسالت انسان هایی که در این شهر زندگی می کنند، می کاهند. حتی مردمی که در شهر شیراز زندگی می کنند، نیاز دارند به پارک رفته و ساعاتی در آن تفریح کنند.

درست است که شیراز جاهای دیدنی زیادی دارد، اما وجود پارک ها نیز بسیار لازم و اساسی به نظر می رسد و نمی توان به دلیل وجود حافظیه و سعدیه و بقیه جاها، روی پارک ها خط کشید و آن ها را فراموش کرد.

به همین دلیل قصد داریم در این متن تعدادی از پارک های معروف شیراز را به شما معرفی کنیم تا اگر زمانی گذرتان به این شهر افتاد، بدانید کدام پارک ها بسیار دیدنی و جذابند.

پارک آزادی شیراز
پارک آزادی شیراز که در بلوار آزادی واقع است را می توان یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین پارک های شیراز نامید که تا به امروزه افراد زیادی با آن خاطره ها ساخته اند. این پارک امکانات فراوانی دارد و هر فرد با هر سلیقه ای به بهترین شکل ممکن می تواند خود را در آن سرگرم کند.

شما در این پارک می توانید سوار چرخ و فلک شوید، در دریاچه قایق سواری کنید، دوچرخه ای برداشته و دوچرخه سواری کنید و حتی پرندگان مختلفی که در لانه پرندگان نگهداری می شوند را تماشا کنید.

از دیگر امکاناتی که جذابیت این پارک را افزایش داده است، ساخت یک سینمای چند بعدی در این پارک است. رفتن به این سینما می تواند خاطرات بسیار متفاوتی را برای شما به ارمغان آورد.

اگر دوستانی دارید که آنها نیز عاشق هیجان هستند، به این پارک و اتاق فراری که در آن وجود دارد، رفته و هیجانی وصف ناشدنی از حضور در این فضا تجربه کنید.

اگر هیجان را دوست ندارید و می خواهید با توسل به کارهای ساده خود را سرگرم کنید نیز پارک آزادی برای شما بسیار مناسب است.

قدم گذاشتن در این پارک، استشمام هوای تازه و عکس برداری از خود و محیطی که در آن قرار دارید نیز می تواند آرامش از دست رفته تان را به شما بازگرداند.

پارک آزادی - شیراز

پارک شیرازپارک کوهپایه شیراز
از دیگر پارک هایی که وصف آن را احتمالا زیاد شنیده اید، پارک کوهپایه است. این پارک در بلوار هفت تنان قرار گرفته و محیطی بسیار جذاب و شادی برای شما و عزیزانتان فراهم می کند.

از مثبت ترین نکاتی که می توان در مورد پارک کوهپایه به آن اشاره کرد، داشتن آب و هوایی مطلوب و دوست داشتنی به خاطر جایی است که این پارک در آن قرار گرفته است.

این پارک در در کوهپایه قرار گرفته است و علاوه بر داشتن هوایی خوشایند، منظره ای زیبا و دیدنی نیز در برابر چشمان شما به نمایش می گذارد.

در این پارک امکانات مختلفی برای رفاه حال کسانی که به این پارک قدم می گذارند فراهم شده است. از جمله این امکانات می توان به شهربازی، سرویس های بهداشتی، بوفه، آبخوری و غیره اشاره کرد.

نکته دیگری که باعث شده این پارک بسیار مورد توجه باشد، نزدیکی به دروازه قرآن شیراز و تماشای آن از پارک کوهپایه است.

علاوه بر این مورد، گهواره دید نیز در این پارک قرار دارد و شما می توانید از این بنا که به دوران دیلمیان باز می گردد هم دیدن کنید.

قرار گرفتن غرفه هایی اطراف پارک کوهپایه، زیبایی آن را دو چندان کرده و هر روزه علاقه مندان زیادی برای گردش و گذراندن اوقاتی خوب و خوش به این پارک می روند.

پارک کوهپایه شیراز کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید -  کجارو

پارک جنت
اگر دوست دارید قدم در پارکی بگذارید که به زمان های گذشته باز می گردد و حال و هوایی که در آن زمان حاکم بوده است را به شما نشان دهد، می توانید به پارک جنت شیراز بروید.

این پارک مناظر بسیار دیدنی و زیبایی دارد و به دوره قاجار باز می گردد. پارک جنت در جنوب شهر شیراز قرار گرفته است و مسافرانی که از این سمت وارد شهر می شوند، می توانند در آن ساعاتی را استراحت کنند و چشمانشان را از زیبایی درختان پر کنند.

یکی از چیزهایی که در این پارک توجه شما را به خود جلب می کند، وجود فواره ها و حوض هایی است که زیبایی و جذابیت آن را دو چندان کرده و شما با دیدن آن به یاد باغ ارم شیراز خواهید افتاد.

امکاناتی مانند بوفه های فروش مواد خوراکی، محلی مخصوص بازی کودکان، سینمای چند بعدی، زمین های والیبال و فوتسال، پارکینگ و… در این پارک توسط شهرداری بنا شده است و محیط بسیار راحتی را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است.

کسانی که به علم گیاه شناسی علاقه فراوان دارند، از حضور در این پارک لذت فراوان می برند؛ زیرا می توانند درختانی با قدمت و تنوع زیاد مشاهده کنند و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

نگران فضایی برای نشستن خود نباشید؛ زیرا در پارک جنت، آلاچیق های زیادی ساخته شده که شما می توانید یک پیک نیک ساده به همراه اعضای خانواده و دوستانتان برگزار کنید.

باغ جنت شیراز – سفرنامه

پارک شیرازپارک آبی کوثر
یکی دیگر از پارک های قدیمی شهر شیراز، پارک آبی کوثر است. این پارک با داشتن امکانات آبی متفاوت می تواند ایجاد کننده لحظاتی بسیار خوب و خوش برای شما و همراهانتان باشد.

کوثر در بلوار رجایی شیراز و مجموعه ورزشی کوثر قرار دارد و هر چه که شما از یک پارک آبی هیجان انگیز انتظار دارید می توانید در این آن پیدا کنید.

از جمله امکانات تفریحی پارک کوثر، سرسره های پرهیجان، توپ موج، استخر، جکوزی، حمام ترکی، سالن های بدن سازی، قسمتی مخصوص بازی کودکان و چاله فضایی است.

اگر دوست ندارید از این تفریحات آبی استفاده کنید، به سالن های ورزشی و بیلیاردی که در این مجموعه برای شما در نظر گرفته شده است سر بزنید و لحظات خود را به خوبی سپری کنید.

البته قبل از رفتن به پارک کوثر دقت کنید که چه روزهایی مخصوص بانوان و چه روزهایی مخصوص آقایان است و سپس برای گشت و گذار در این پارک خود را آماده کنید.

پارک آبی کوثر شیراز با هزینه و راهنمای تفریحی | این تودی

پارک بعثت
یکی دیگر از پارک هایی که می توانید برای داشتن لحظات و ساعاتی بسیار زیبا و جذاب به آن مراجعه کنید، پارک بعثت است. این پارک در سال ۱۳۸۵ ساخته شده، مساحتی حدود ۱٫۶ هکتار را به خود اختصاص داده و محیطی بسیار وسیع و گسترده برای کسانی که رفتن به پارک را بسیار دوست دارند، فراهم کرده است.

امکانات مختلفی در این پارک برای علاقه مندان و بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به زمین فوتبال، میزهای پینگ پنگ و… اشاره کرد.

یکی از نکات جذابی که می توان در مورد پارک بعثت به آن اشاره کرد، نزدیکی آن به باغ عفیف آباد است. شما می توانید علاوه بر بازدید از این پارک، از عمارت و موزه ای که در این باغ وجود دارد، دیدن کنید و تفریح خود را کامل تر کنید.

پارک بعثت در بلوار بعثت قرار گرفته و محیطی بسیار خوب برای برگزاری پیک نیکی ساده در یک عصر تابستانی و بهاری در شهر شیراز در اختیار بازدید کنندگان گذاشته است.

فضای سبز و پر درخت این پارک، جوی مناسب و مطلوب برای پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد کرده و می تواند خستگی روح شما را از شلوغی زندگی های امروزی کمتر کند.

پارک بعثت شیراز

پارک جنگلی پالایشگاه
اگر در رابطه با بزرگترین پارکی که در شهر شیراز قرار گرفته است پرس و جو کنید، به شما آدرس پارک جنگلی پالایشگاه را می دهند. این پارک در نزدیک شهر شیراز قرار دارد و با داشتن مساحتی حدود ۲۵۰ هکتار محیطی بسیار وسیع و بزرگ را در اختیار علاقه مندان به تفریح و گردش در پارک های جنگلی قرار داده است.

این پارک در اتوبان شیراز به اصفهان قرار گرفته است و به دلیل دور بودن از شهر، آب و هوایی بسیار پاک و دل انگیز دارد و می تواند محلی بسیار عالی برای فرار از آلودگی هایی باشد که معمولا در شهرهای شلوغ با آن مواجه هستیم.

در این پارک، آلاچیق ها و محل هایی برای برپایی کردن چادر فراهم شده است و امکان پیک نیک را برای کسانی که به این پارک قدم می گذارند، فراهم کرده است. البته دقت کنید این پارک از شهر فاصله زیادی دارد و به همین علت اقامت شبانه در آن اصلا توصیه نمی شود.

از دیگر جذابیت های این پارک، آبنماها و دریاچه ای است که به صورت مصنوعی در آن ساخته شده و فضای پارک جنگلی پالایشگاه را بسیار خواستنی تر و دوست داشتنی تر کرده است. بوفه های فروش مواد غذایی و نماز خانه از دیگر امکاناتی است در پارک پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلي پالايشگاه شيراز | ایران بوم گردی

پارک شیرازپارک کوهستانی دراک
پارک کوهستانی دراک با مساحتی در حدود ۵۸۰ هکتار در منطقه ۱۰ شهر شیراز و در دامنه غربی یکی از کوه های این شهر به نام کوه دراک قرار گرفته است.

پارک دراک با این مساحت تصور و برداشت شما را از پارک ها به کلی تغییر داده و چیزی فراتر از انتظار می توانید در این پارک مشاهده کنید. در پارک دراک تجهیزات مختلفی قرار داده شده تا شما بتوانید دقایقی سرشار از هیجان و شادی را در آن تجربه کنید.

یکی از تجهیزات این پارک، تله کابین است که با سوار شدن بر آن منظره ای بسیار زیبا از زیر پایتان عبور خواهد کرد. زیپ لاین و چرخ و فلک نیز همچون تله کابین می توانند هیجان شما را از حضور در این پارک دو چندان کرده و خاطراتی فراموش نشدنی و ماندگار برای شما به یادگار بگذارند.

پارک کوهستانی دراک برای آن دسته از علاقه مندان به گیاهان دارویی نیز خبر بسیار خوبی دارد. در این پارک یک باغ مخصوص گیاهان دارویی وجود دارد که می توانید از آن دیدن کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید.

وجود آلاچیق های فراوان که محیط خوبی را برای اقامتی چند ساعته فراهم می کند از دیگر ویژگی های مثبتی است که می توان در مورد این پارک به آن اشاره کرد.

پارک کوهستانی دراک در شهر راز؛ شیراز

لونا پارک
لونا پارک در شمال شهر شیراز واقع بوده و به دلیل مجاورت با دروازه قرآن، افراد زیادی به دیدن این پارک می روند. در کنار تمام کارهایی که شما می توانید در بقیه پارک ها انجام دهید، شما می توانید سوار وسایلی مانند ترن هوایی و چرخ و فلک شده و میزان آدرنالین خونتان را افزایش دهید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از وسایل بازی برای اولین بار در این پارک در کنار هم گردآوری شده و با داشتن حدود بیش از سی سال سن، هنوز هم می تواند محیطی بسیار جذاب برای کسانی که در شیراز زندگی کرده و یا مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، به وجود آورد.

جدای از جذابیتی که این پارک برای اغلب افراد دارد، بانوان نیز لونا پارک را طور دیگری دوست دارند. زیرا این پارک یک قسمت سرپوشیده برای بانوان در نظر گرفته و آن ها می توانند در این محیط به راحتی به فعالیت های مورد علاقه خود برسند و لحظات بسیار خوبی را تجربه کنند.

آب و هوای خوب و لطیف لونا پارک که به دلیل کوهستانی بودن این پارک اتفاق افتاده است، از دیگر نکات مثبتی است که می توان در مورد لونا به آن اشاره کرد.

منظره زیبایی که از این پارک مشاهده می شود، حیرت شما را با خود به همراه خواهد داشت و تصویری فراموش نشدنی از زیبایی های شهر برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

هیجان انگیزترین تفریحات در شیراز، به کجا برویم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار