پیش بینی می‌شود بیش از ۱۶۰۰ تن لوبیا از مزارع شهرستان قیروکارزین برداشت شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:همتی مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان اینکه برداشت لوبیا چشم بلبلی از ۱۲۰۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول در قیروکارزین آغاز شده است گفت: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.
همتی افزود: پیش بینی می‌شود بیش از هزار و ۶۰۰ تن لوبیا از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از سه برابری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برداشت لوبیا چشم بلبلی در قیروکارزین تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: کار برداشت لوبیا در سه مرحله برش دستی، خرمن کردن و استحصال دانه با دستگاه کمباین انجام می‌شود.
همتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی و سیاست‌های کلان ابلاغی برای اولین بار طرح تولید محصول گواهی شده لوبیا چشم بلبلی نیز در این شهرستان اجرا و نمونه محصول به منظور بررسی به آزمایشگاه ارسال شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین بیان کرد: لوبیا چشم بلبلی از کشت‌های تابستانه و مقاوم به خشکی است و از آنجا که خشکسالی‌های اخیر کشاورزان را با چالش جدی مواجه کرده، جایگزینی کاشت آن با محصولات پر آب بر مثل ذرت مورد توجه قرار گرفته است.
لوبیا چشم بلبلی قیری، ریز، رنگ روشن، بیضوی، زود پز و با طعم ویژه خود از بازار پسندی مطلوبی برخوردار است و در تمامی پهنه‌های قیروکارزین کشت می‌شود.
قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار