مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به تمدید عنوان پایتختی کتاب شهر شیراز در سال آینده گفت: شیراز در سال ۱۴۰۰ میزبان جشن ملی گرامیداشت هفته کتاب خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روح الله منوچهری با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب در فارس برنامه ریزی شده است، گفت: برنامه هفته کتاب تدوین شده و مهم‌ترین برنامه‌ها افتتاح کتابخانه یا ساختمان جدید کتابخانه‌ها و کلنگ زنی پروژه‌های کتابخوانی است و برنامه‌ها با رعایت تمامی اصول بهداشتی در فضا‌های ممکن انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: شرایط برگزاری هفته کتاب امسال با توجه به بیماری کرونا تغییر کرد و متاثر از شرایط کرونا امسال بسیاری از برنامه‌های هفته کتاب به روال هر سال برگزار نخواهد شد.

منوچهری گفت: برگزاری جشن گرامیداشت مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار مهم‌ترین برنامه هفته کتاب است که هر سال به صورت ویژه برگزار و با حضور مقامات استانی و مهمانان ملی از کتابداران برتر و فعالان حوزه کتابخوانی تقدیر شده است.

او با تصریح اینکه شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران آماده میزبانی برنامه‌های ملی و بین المللی در حوزه کتابخوانی است، گفت: برنامه ریزی‌ها بر این بود که امسال شیراز میزبان جشن ملی روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار باشد، اما شرایط پیش بینی نشده کرونا، این فرصت را گرفت.

منوچهری اضافه کرد: برگزاری این آئین ملی در شیراز برای سال آینده برنامه ریزی خواهد شد؛ معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد ابراز امیدواری کرده که با بهبود شرایط، جشن ملی گرامیداشت هفته کتاب در سال ۱۴۰۰ در شیراز برگزار شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن اعلام این خبر عنوان کرد، شهر شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و برنامه‌های زیادی در این زمینه طراحی شده بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸، بسیاری از این برنامه‌های فرهنگی کتاب محور را تحت تأثیر قرار داد به همین منظور پایتختی کتاب شیراز تا سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار