معاون درمان علوم پزشکی جهرم گفت: در نیمه اول سال ۹۹ مردان در جهرم بیشتر از زنان دچار سکته مغزی شده اند.
کد خبر: ۹۱۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: قهرمان بمانا صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نیم سال اول سال ۹۹ تعداد ۱۸۰ نفر به علت سکته مغزی زودگذر و سکته مغزی ماندگار به بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۷ نفر مرد و ۷۴ نفر زن بوده است.

وی با بیان اینکه زمان طلایی برای درمان سکته مغزی سه ساعت اولیه بروز این بیماری است، افزود: متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و بستری شدن بیماران کرونایی در این بیمارستان، بیماران دچار سکته مغزی از مراجعه زود هنگام به بیمارستان پرهیز می‌کنند و همچنین خانواده‌های این بیماران سعی بر انتقال بیمار خود به دیگر مراکز درمانی در استان را دارند که این کار باعث می‌شود که آن زمان طلایی برای درمان بیمار از دست برود.

معاون درمان علوم پزشکی جهرم گفت: اگر اقدامات اولیه برای فردی که دچار سکته شده سریع انجام نگیرد نیز خطر مرگ دوچندان می‌شود و از این رو، دقایق اولیه بعد از بروز سکته زمان حساسی است.

بمانا فشار خون بالا را از مهم‌ترین علل بروز سکته مغزی عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از فشار خون بالا، چاقی، بیماری قلبی، مصرف الکل، مصرف دخانیات و بی تحرکی از دیگر علت‌های بروز این بیماری است.

سکته مغزی در زمان طلایی می‌توند بیمار را نجات دهد

همچنین مسئول واحد سکته حاد مغزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شهروندان به محض بروز علائم سکته مغزی، زمان را از دست ندهید و سریعاً به مرکز ۱۱۵ جهت انتقال به بیمارستان پیمانیه تماس بگیرید.

سهیلا سامانی افزود: اگر سکته مغزی به علت وجود لخته در عروق مغز باشد و در کمتر از ۳ ساعت بروز کند می‌توان با تزریق دارو بیمار را نجات داد.

به گفته وی علائم می‌تواند با سردرد شدید ناگهانی یا فلج شدن نیمی از بدن خود را نشان دهد.

سامانی کنترل فشار خون، کاهش اضافه وزن، ترک دخانیات، ورزش کردن، نداشتن استرس و کنترل دیابت را از عوامل مؤثر در پیشگیری از بروز سکته مغزی دانست.

برچسب ها: سکته ، سکته مغزی ، مردان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار