معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۹۰ درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است و کمبود آن در بازار نیز به دلیل عدم تخصیص ارز است.
کد خبر: ۹۱۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از نقاط مختلف استان فارس و شهر شیراز نیز نشان دهنده آن است که روغن خوراکی کمیاب شده است و به سختی می توان آن را پیدا کرد.
یکی از شهروندان شیرازی بیان کرد: ۲ روز است که حداقل به پنج فروشگاه بزرگ و تعداد زیادی فروشگاه کوچک در شیراز مراجعه کرده ام تا بتوانم روغن مایع خریداری کنم اما موفق به خرید نشدم.
وی افزود: از مسئولان انتظار داریم در این شرایط اقتصادی و مشکلات کرونا با برنامه ریزی خوب در ستاد تنظیم بازار، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کنند.

عدم تخصیص ارز علت کمیاب شدن روغن


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۹۰ درصد روغن خوراکی کشور وارداتی است و کمبود آن در بازار نیز به دلیل عدم تخصیص ارز است.
ظفر افشون افزود: دولت در تلاش است تا مشکل کمبود روغن هر چه سریعتر رفع شود.
وی ادامه داد: باید در یک برنامه ریزی بلند مدت بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی از وابستگی کشور به واردات در بحث روغن بکاهیم.
معاون استاندار فارس گفت: البته نشنیده‌ام که کمبود جدی روغن در بازار وجود داشته باشد.

مشکل کمبود روغن خوراکی در فارس هفته آینده برطرف می شود


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این زمینه  بیان کرد: بر اساس سهمیه مشخص شده روغن خام به کارخانه ها داده شده و به مرور روغن به بازار عرضه می‌شود.
حمیدرضا ایزدی افزود: در حال حاضر کارخانه های روغن در سراسر کشور و استان فارس به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند تا مشکل مردم هرچه سریعتر رفع شود.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته مشکل کمبود روغن در استان فارس تا هفته آینده رفع می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر بسیار خوبی در زمینه دانه های روغنی در کشور وجود دارد حتی اگر واردات نیز در مقاطع خاص با مشکل مواجه شود می‌توان از این ذخایر استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار