کرونا چهره ۲۱ شهرستان استان فارس را قرمز کرد ، ۱۲ شهرستان این استان در حالت هشدار یا نارنجی و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید قرار دارد. ابتلا و بستری در استان فارس روند افزایشی پیدا کرده و ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شهرستانی در وضعیت قرمز یا خطر بالا قرار دارد که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر صدهزار نفر جمعیت بالای ۳ نفر باشد. سایر شهرستان‌ها که سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد خطر متوسط قرار می‌گیرند.

یک شهر با وجود آن‌که متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر صدهزار نفر جمعیت کمتر از یک است اما به خاطر داشتن بیش از ۷ بیمار بستری در طول هفته شرایط شهرستان سفید را احراز نمی‌کند و لذا زرد محسوب می‌شود.

وضعیت سفید به معنای بدون مخاطره بودن شهرستان نیست ، عدم برگزاری مراسم ختم و عروسی، تعطیلی تالارهای پذیرایی، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، ممنوعیت برگزاری اجتماعات و فعالیت‌هایی از این دست همچنان در استان فارس می بایست اجرایی شود.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه در گزارشی ، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و نگهداری خانگی بیماران در استان را ۶۹ هزار و ۳۵۲ نفر اعلام کرد که ۸۴درصد کل مبتلایان را در بردارد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هزار و ۳۳۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۱۸۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت هشدار به سر می برد، یادآور شد:۲۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می برند.

او با بیان اینکه ابتلا و بستری در استان روند افزایشی پیدا کرده است و ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است و بیماران در صف انتظار قرار دارند، به شهروندان توصیه کرد در قبال رعایت دستورات بهداشتی احساس مسوولیت داشته باشند تا از این بحران خارج شویم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار