رئیس اتحادیه قنادان شیراز گفت: قیمت آرد ۹۰ درصد و قیمت مواد افزودنی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدخلیل ترابی اظهار داشت: در چند ماه اخیر اقلام و مواد اولیه قنادی‌ها از جمله آرد و روغن افزایش قیمت چشمگیری داشته است به طوری که یک گونی ۴۰ کیلویی آرد مخصوص شیرینی‌پزی از ۱۴۰ تومان به ۲۷۰ هزار تومان و کارتن ۱۶ کیلویی روغن کره ای مخصوص شیرینی‌پزی از ۱۲۰ به ۶۰۰ هزار تومان رسیده که این یک فاجعه است.

وی گرانی مواد اولیه را مهم‌ترین عامل در بسته شدن و از بین رفتن واحدهای صنفی دانست و افزود: با توجه به آمار، از سال ۹۵ تا شهریور ۹۹، صد و ۸۱ واحد صنفی به صورت کامل تعطیل شده که بیشترین آنها طی سالهای ۹۸ و ۹۹ شکایت از افزایش قیمت مواد اولیه داشته اند.

ترابی تعدادی از قنادی های تعطیل شده در شیراز را نام برد و بیان کرد: از جمله قنادی های معروف و مشهور شیراز شامل قنادی فرخ،ماه، درخشان، گل سرخ، وصال، باستان، شعاع، حضرتی، نیایش و .... همگی شکایت از گرانی مواد اولیه داشته اند .

رئیس اتحادیه قنادان شیراز با بیان افزایش ۲۰۰ درصدی پودر نارگیل و کاکائو افزود: دیگر مشکلات افزایش قیمت شامل پودر نارگیل از کیلویی ۱۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان و پود کاکائو از کیلویی ۴۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار