نماینده آباده، درباره موضوع تحقیق و تفحص از بنگاهداری بانک‌ها گفت: علیرغم وجود قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات شورای عالی پول و اعتبار، برخی بانک‌ها همچنان به بنگاهداری مشغول هستند و از واگذاری دارایی‌های خود سرباز می‌زدند.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 27 October 2020
به گزارش تاباک فارس: رحیم زارع در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی بانک‌ها طی سال‌های گذشته ملک و ساختمان با هدف رونق تولید خریدار کردند، افزود: با توجه به اینکه برخی بانک‌ها به بنگاهداری مشغول هستند طرح تحقیق و تفحص از بنگاهداری بانک‌ها مطرح است تا به وضعیت تمامی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی رسیدگی شود.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی بانک‌ها در واگذاری دارایی‌ها و خروج از بنگاهداری کوتاهی کردند، اضافه کرد: در صورتی که در تحقیقات، استنکاف بانک‌ها از قانون مربوط به خروج از بنگاهداری  مشخص شود، بانک‌های متخلف به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.
 
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس  ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص بنگاهداری‌ها بانک‌ها در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار