نماینده جهرم با اشاره به مخالفت دولت با افزایش تعداد نمایندگان، گفت: بیش از دو دهه است که افزایش تعداد نمایندگان در مجلس با مخالفت دولت مواجه شده که این مخالفت در واقع تضییع حقوق مردم است.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱ 27 October 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد از سوی مجلس طرحی برای افزایش تعداد نمایندگان و احقاق حقوق مردم تهیه و ارائه شود.
 
وی با اشاره به علت مخالفت دولت با افزایش تعداد نمایندگان بیان کرد: دولت بر این باور است که افزایش تعداد نمایندگان بار مالی دارد و با همین اهرم با طرح مجلس در این زمینه اعلام مخالفت می کند، شخصا اعتقاد دارم افزایش تعداد نمایندگان بار مالی ندارد و مجلس یازدهم باید هر چه سریعتر طرح این موضوع را ارائه کند.
 
عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی دویست و هفتاد نفر است و از تاریخ همه پرسی سال یک هزار و سیصد و شصت و هشت هجری شمسی پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نفر نماینده می تواند اضافه شود.
 
زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعاً یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده انتخاب می کنند. محدوده حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون معین می‌کند.
برچسب ها: دولت ، نماینده مجلس ، مردم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار