ارجمند با اشاره به شناسایی ۵۰ بیمار جدید کرونایی در شهرستان جهرم گفت: آمار مبتلایان به این بیماری در جهرم و خفر به چهار هزار و ۶۶۳ نفر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 26 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:«سیدمجید ارجمند» با اشاره به اینکه نباید حساسیت ها نسبت به بیماری کرونا در جامعه کم شود، گفت: مردم و دستگاه های اجرایی باید دست به دست هم داده و در راستای کنترل بیماری تلاش کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه شهروندان با رعایت موارد بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی در پدید آمدن مرحله جدید این بیماری پیشگیری کنند، افزود: آمار روزانه مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم نشان از وضعیت نامناسب این شهرستان در بروز این بیماری دارد.

 

وی با اشاره به شناسایی ۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در جهرم و خفر، گفت: با افزوده شدن این تعداد بیمار به جمع مبتلایان به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، شمار افراد مبتلا به این بیماری از ابتدای اپیدمی آن تا کنون به چهار هزار و ۶۶۳نفر رسیده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه از تعداد بیش از چهار هزار بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، تعداد سه هزار و ۶۵۶ نفر از اهالی شهر جهرم، ۳۶۹ نفر از اهالی شهر خفر هستند، عنوان کرد: همچنین ۱۶۴ بیمار از بخش «کردیان» و ۱۱۵ نفر از اهالی بخش «سیمکان» بوده و ۳۵۹ نفر نیز از دیگر شهرستان های استان فارس برای درمان به مراکز درمانی شهرستان جهرم مراجعه کرده اند.

 

این مسئول با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز یکشنبه چهارم آبان ماه، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۹ بیمار مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم بستری هستند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۶ بیمار در بخش های عمومی و ۱۳ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و در حال گذراندن و سپری کردن طول درمان هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان پیمانیه جهرم خاطرنشان کرد: همچنین روز گذشته تعداد ۱۰ بیمار کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

 

ارجمند ادامه داد: در این راستا تعداد ۲۰ بیمار جدید روز گذشته در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم پذیرش شده و تحت نظارت پزشکان و کادر درمان این بیمارستان، طول درمان خود را سپری می کنند.

 

وی با اشاره به محدود شدن فوتی های ناشی از کرونا در روزهای گذشته، تصریح کرد: تعداد کل جانباختگان تا ناشی از کرونا تا امروز ۸۹ نفر بوده و خوشبختانه در روزهای گذشته شاهد تلفات ناشی از کرونا در شهرستان جهرم نبودیم.

 

ارجمند به تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۷۷۵ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده که بیش از چهار هزار مورد آن مثبت بوده است.

 

وی همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده را سه هزار و ۸۱۷ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۸۴۶ بیمار در قرنطینه خانگی در حال گذراندن طول دوره درمان خود هستند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار