نماینده شیراز گفت: در چنین شرایطی که نمایندگان قادر به احضار رییس کل بانک نیستند، احضار و در مرحله بعد استیضاح وزیر اقتصاد، یکی از گزینه‌های پیش روی نمایندگان برای واکنش به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشوراست. اقدامی که با توجه به وضعیت کلی اقتصاد و سوءمدیریت‌هایی که شخص وزیر در آن ها نقش آفرین بوده، نباید چندان غیر مترقبه‌ هم تلقی شود.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 26 October 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری گفت: بیکاری یکی از مهمترین دلایل گسترش فقر در جامعه است. اگر قرار است کمک واقعی به خانواده ها شود، باید فضای کسب و کار و تولید در کشورمان به گونه‌ای ساماندهی شود که فرد بتواند شغل مناسب با مهارت‌ها، استعدادها و علائق خود را پیدا کند. در مسیر رشد قرار بگیرد و پله‌های ترقی را بر اساس یک ساختار منطقی طی کند.
 
او در ادامه گفت: حال شما تصور کنید به این خانواده به جای یک شغل مناسب یا بستر مطلوب برای کارآفرینی و ترقی، یارانه نقدی پرداخت شود. هر اندازه هم که میزان یارانه ها افزایش پیدا کند باز هم جوابگوی نیازهای معیشتی گسترده خانواده ها نخواهد بود. ضمن اینکه با این روش ها هر سال به جمعیت افراد نیازمند کشور افزوده خواهد شد تا جایی که دیگر منابعی برای توسعه پایدار کشور باقی نخواهد ماند.
 
قادری در خصوص اینکه تا چه اندازه تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد را امکان پذیر می داند، گفت: در واقع مجموعه وسیعی از سوءمدیریت‌ها در حوزه مسائل اقتصادی رخ داده که نمی توان آنها را انکار یا از آنها چشم پوشی  کرد. متاسفانه رفتارهای سلیقه‌ای و خودسرانه‌ای مانند رویکردهای اشتباه مالیاتی، ناهماهنگی برخی وزاتخانه‌ها با یکدیگر، اتلاف منابع ارزی، دخالت‌های بیجا در بورس و... مجموعه‌ای از مشکلات مدیریتی در اقتصاد را شکل می‌دهند که نمایندگان نمی‌توانند نسبت به آنها بی تفاوت باشند.
 
رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: به عنوان نمونه در شرایطی که تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی نسبت به رشد نامتوازن و غیر منطقی بورس هشدار می دادند، هیچ توجهی به این تذکرها نشد. از سوی دیگر زمانی که باید عرضه صورت می‌گرفت، عرضه متناسب با تقاضا انجام نشد تا حباب قیمتی بورس متورم و در نهایت دچار ترکیدگی شود. مجموعه این معضلات که بخش قابل توجهی از آنها برآمده از سوءمدیریت‌ها و دخالت‌های بی‌جای مجریان است در نهایت اعتماد عمومی به بازار سرمایه و اساسا اقتصاد را دچار اخلال کرد.
 
قادری در پایان خاطرنشان کرد: در یک چنین شرایطی که نمایندگان قادر به احضار رییس کل بانک نیستند، احضار و در مرحله بعد استیضاح وزیر اقتصاد، یکی از گزینه‌های پیش روی نمایندگان برای واکنش به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشوراست. اقدامی که با توجه به وضعیت کلی اقتصاد و سوءمدیریت‌هایی که شخص وزیر در آن ها نقش آفرین بوده، نباید چندان غیر مترقبه‌ هم تلقی شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار