در این راستا و پس از افت و خیزهای بسیار، گرچه قیمت ماسک برای مصرف‌کننده ۱۳۰۰ تومان برای هر عدد مشخص شده بود اما باز هم شاهد گران‌فروشی و تخلف بسیاری از افراد در ارائه این کالای حیاتی هستیم.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 24 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:ماسک،کالایی که این روزها بسیار مورد توجه بوده و بهترین راهی است که فعلا ما را از گرفتار شدن به ویروس کرونا نجات می‌دهد.

در شیراز، از زمان شیوع ویروس کرونا، ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند و مصرفشان افزایش یافت تا جایی که مثل همیشه سروکله سودجویان پیدا شد و اقدام به احتکار این کالا کردند و مردم در خیابان‌ها صف کشیدند.

اما امروز پس از گذشت بیش از هشت ماه از عمر این ویروس در ایران، تا حدی استفاده از ماسک در جامعه و در میان اقشار مختلف مردم رواج پیدا کرده است اما نکته مهمی که این میان مطرح می‌شود نوسان قیمت ماسک در بازار است و تهیه آن برای بسیاری از افراد به‌ویژه اقشار کم‌درآمد به یک چالش جدی بدل شده است.

در این راستا و پس از افت و خیزهای بسیار، گرچه قیمت ماسک برای مصرف‌کننده ۱۳۰۰ تومان برای هر عدد مشخص شده بود اما باز هم شاهد گران‌فروشی و تخلف بسیاری از افراد در ارائه این کالای حیاتی هستیم.

 

افزایش قیمت ماسک؛ تحمیل هزینه به سبد خانوار

با مراجعه به داروخانه‌ها یا فروشندگان لوازم پزشکی به راحتی متوجه خواهیم شد که ماسک بسیار بالاتر از نرخ یاد شده به فروش می‌رسد و این در حالی است که اگر هر فرد به طور متوسط روزانه یک عدد ماسک استفاده کند با همان نرخ ۱۳۰۰ تومان ماهانه باید ۳۹ هزار تومان بپردازد ، حال این عدد برای یک خانواده چهار نفره چه میزان می‌شود؟ پس افزایش قیمت ماسک هزینه بسیار بالایی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

در این راستا با تاکید رئیس جمهوری و سازمان غذا و دارو مبنی بر لزوم استفاده دائم از ماسک در محیط بیرون از منزل هر گونه فروش ماسک با نرخی بیش از ۱۳۰۰ تومان ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و از طریق سازمان تعزیرات حکومتی قابل پیگیری است.

این در حالی است که تا به امروز قیمت ماسک‌های سه لایه با نرخ‌های بسیار بالاتر عرضه شده است و برخی سودجویان با احتکار ماسک منتظر افزایش قیمت در اوج زمستان و اقدام به فروش با بالاترین نرخ ممکن هستند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که افزایش غیرقانونی نزخ ماسک علاوه بر اینکه مردم را در تهیه این کالای ضروری با مشکل رو به رو کرده، موجب ایجاد اختلال در توزیع این محصول در داروخانه‌ها نیز شده است‌.

لازم به ذکر است که پیگیری‌های خبرنگار فارس از سوی مسئولان سازمان صمت استان فارس با چندین بار تماس و ارسال پیامک جهت پاسخگویی پیرامون این موضوع و راهکارهای افزایش نظارت و کنترل بازار در حوزه فروش ماسک، بی پاسخ ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار