استاندار فارس گفت: آتش سوزی در مراتع این استان آسیب های زیادی را در پی داشته است و مشارکت مرتع داران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی از این عرصه ها در زمینه کاهش آسیب های آتش سوزی و حفاظت از منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 22 October 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر این که بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی باید نسبت به عملکردشان در خصوص حفاظت از این عرصه ها تنبیه و یا تشویق شوند، اظهارداشت: افرادی که با حفاظت علمی و قابل قبول از منابع طبیعی موجب کاهش آسیب به این عرصه ها می شوند باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با اشاره به این که برخی از شوراها و روستاهای نزدیک به عرصه های منابع طبیعی به منظور مقابله با آتش سوزی به صورت نسبی تجهیز شده و امکاناتی دریافت کرده اند، تصریح کرد: استان فارس به منظور حفاظت مطلوب تر از عرصه های منابع طبیعی به ویژه در مناطق صعب العبورباید امکاناتی مانند بالگرد، پهباد و تجهیزات اطفا حریق را بیش از گذشته در اختیار داشته باشد و تعداد قرق بانان نیز بایستی افزایش یابد.

استاندار فارس افزود: تحدید حدود و تعیین مرزهای عرصه های منابع طبیعی با زمین های اوقاف، محیط زیست و مستثنیات باید با سرعت بیشتری صورت گیرد زیرا در جلوگیری از تخریب این عرصه ها موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر این که مولد کردن منابع طبیعی به منظور بهره برداری مطلوب تر از عرصه های طبیعی استان فارس یکی از اولویت های مورد نظر مدیریت این استان است، افزود: کشت گیاهان دارویی، کشت گونه های مناسب در اراضی شیب دار و کشت گیاهان مثمر از جمله روش های مولد کردن عرصه های منابع طبیعی است.

استاندارفارس با اشاره به این که برای بهره برداری از معادن قرار گرفته در عرصه های منابع طبیعی باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود، ادامه داد: باید ضوابطی برای ایجاد حداقل خسارت به منابع طبیعی به بهره برداران ابلاغ شود و متقاضایان موظف شوند با روش های مدرن و جبران آسیب ها، از معادن بهره برداری کنند.

رحیمی با بیان این که استان فارس در زمینه وقوع سیل استان پرمخاطره ای محسوب می شود، گفت: پس از وقوع سیل در فروردین 98، طرحی اجرا و آماده بهره برداری شده است که در دوره بازگشت500 ساله می تواند آب های ورودی به این حوزه را جمع آوری و کنترل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار