مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: سطح زیر کشت پنبه در داراب، ۵ هزار هکتار است و برداشت آن دو ماه به طول می‌انجامد که امسال ۳۰ هزار تن پنبه از اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 22 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:احمدرضا صالحی  در داراب اظهار داشت: پنبه داراب به جهت مرغوبیت و کیفیت بالا در میان کارخانه‌داران جایگاه خاصی دارد و آنها ترجیح می‌دهند از پنبه این شهرستان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طول الیاف و رنگ پنبه داراب مرغوب‌تر از نقاط دیگر است، گفت: سال گذشته کارخانه دیگری جهت پنبه پاک‌کنی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در جنت شهر داراب افتتاح شد.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت پنبه در داراب، ۵ هزار هکتار است و برداشت آن دو ماه به طول می‌انجامد که امسال ۳۰ هزار تن پنبه از اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شده است.

صالحی با اشاره به دیگر محصولات شاخص کشاورزی در شهرستان داراب بیان کرد: مرکبات این شهرستان به ویژه پرتقال داراب در سطح کشور مطرح است و به قطر، عراق و افغانستان صادر می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی داراب به کشت مرکبات اختصاص داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی داراب انجیر را از دیگر محصولات کشاورزی داراب برشمرد و افزود: انجیر در روستاهای مروارید لایزنگان و نوایگان کشت می‌شود که از این میان انجیر روستای هدف گردشگری نوایگان به لحاظ کیفیت بهترین محصول استان فارس است.

صالحی اظهار داشت: از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انجیر در داراب، ۲ هزار ۵۰۰ هکتار در نوایگان و مابقی در مروارید و لایزنگان قرار دارد.

وی با اشاره به تولید پنج هزار تن انجیر در این شهرستان گفت: انجیر داراب به چین و هنگ‌کنگ صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی داراب به دیگر محصول شاخص شهرستان داراب -گل محمدی- اشاره کرد و افزود: دشت گل محمدی که در نوایگان و لایزنگان گسترده شده، بزرگترین دشت گل دیم جهان را تشکیل می‌دهد.

صالحی با اشاره به برداشت محصولات پاییزه گفت: ذرت اکنون آماده برداشت شده و برداشت آن تا یک ماه دیگر ادامه دارد که در دو نوع خوراک دام و ذرت دانه‌ای مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت ذرت پنج هزار هکتار بوده و تاکنون ۴۵ هزار تن از این محصول تولید شده است.

صالحی با اشاره به برداشت ارقام متنوع انار داراب خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از باغات شهرستان زیر کشت انار است و پیش‌بینی تولید ۵۸ هزار تن انار وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به اینکه برداشت انار تا آذر ماه ادامه می‌یابد، بیان کرد: بازارهای هدف داراب، شهرهای همجوار همچنین استان‌های هرمزگان، کرمان، تهران، اصفهان است و بخش قابل توجهی از انار داراب نیز خارج از کشور صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار