قادری تاکید کرد: از شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز انتظار داریم که اگر ایران خودرو و یا سایر شرکت‌های خودروساز در تولید خودرو ضرر می‌کنند، قیمت‌های خودرو را واقعی کنند تا بهانه‌ای برای تولید محدود خودرو و عدم پاسخگویی به نیاز بازار نباشد.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 22 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:جعفر قادری با اشاره به اینکه نباید در هیچ شرایطی مسئولین کشور در زمین دشمنان بازی کنند یادآور شد: تجربه لبنان و عراق باید برای درس آموزی کافی باشد و بهوش باشیم که مسئولین ما در زمین دشمن بازی نکنند.

وی تاکید کرد: عقل ایجاب می‌کند که اصل تأمین معیشت مردم، فدای دعواهای حیدری، نعمتی نشود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری باید به عنوان کلید راه برای همگان مشخص باشد و بارها در سخنان ایشان توجه به معیشت مردم مطرح شده و اینکه عملکرد و فعالیت‌های مسئولین باید در سفره مردم دیده شود.

قادری در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت بانک مرکزی در برخورد با تأمین ارز نیز گفت: هیچ چیز نباید مانع از واردات کالاها مورد نیاز کشور باشد و اگر بانک مرکزی نگران بازگشت ارز است باید راه‌های دیگر مانند گرفتن ضمانت از صادرکنندگان را مد نظر قرار دهد نه ممانعت از واردات بدون انتقال ارز.

هزینه‌های اضافه ایران خودرو بر دوش مردم نباشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد مجموعه ایران خودرو در کشور گفت: در حالی که خریداران برای خرید خودرو حرص و ولع زیادی دارند تعدادی از سایت‌های تولید خودرو شرکت ایران خودرو از جمله سایت ایران خودرو فارس فقط ۱۰ ساعت در روز تولید خودرو دارند در شرایطی که تقاضا برای خودرو وجود دارد کوتاهی در تولید خودرو پذیرفته شده نیست.

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولین ایران خودرو این است که حجم تولید خودرو خودشان را اضافه کنند و به تقاضای بازار پاسخ مثبت دهند.

قادری تاکید کرد: از شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز انتظار داریم که اگر ایران خودرو و یا سایر شرکت‌های خودروساز در تولید خودرو ضرر می‌کنند، قیمت‌های خودرو را واقعی کنند تا بهانه‌ای برای تولید محدود خودرو و عدم پاسخگویی به نیاز بازار نباشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم که ایران خودرو، خودروهای تولیدی درسایت فارس را به خریداران استان فارسی و استان‌های جنوبی تحویل بدهد تا بار افزایش هزینه حمل و نقل اضافی بر دوش این خودرو ساز و مردم تحمیل نشده زیرا متأسفانه در شرایط فعلی بدنه و تمام قطعات خودرو مونتاژی در ایران خودرو فارس از تهران به شیراز حمل شده و مجدداً خودرو تولیدی برای تحویل به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: اگر ایران خودرو بدرستی برنامه ریزی کند می‌تواند بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را از داخل استان تأمین کند، روال نادرست ایران خودرو این است که خودروهای تولیدی جمع اوری شده از سایت‌های مختلف تولیدی کشور مجدداً از تهران برای خریداران شهرستانی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار