گیاه پاپایا برای نخستین بار در فارس، در سطح سه هزار مترمربع و به‌صورت گلخانه ای در روستای حاجی آبادشهرستان نی ریز کشت شده ا‌ست.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 22 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: گیاه پاپایا به عنوان یک میوه پر خاصیت پس از هشت بار کشت ناموفق برای نخستین بار توسط یک زن و شوهر در شهرستان نی‌ریز به ثمر نشسته است.

خانم ضامنی در این باره با بیان اینکه خربزه درختی دوپایه بوده و با بذر تکثیر می شود، گفت: فاصله زمانی کاشت تا برداشت این محصول یکساله است و هر اصله ۴۰ کیلوگرم میوه می‌دهد که تا سه سال تولید آن اقتصادی و مقرون به صرفه خواهدبود.

وی با اشاره به اینکه این کار تولیدی را با کمک بنیاد برکت و با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریزانجام داده است، اظهار داشت: در این گلخانه، اوایل زمستان گذشته ۲۷۰۰ نشاء چهارماهه پاپایا از نوع پاکوتاه بنگالی کاشته شده است و اواخر شهریور ماهی که گذشت محصول آن برداشت شد.

 

بصیری، مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز نیز در این باره با اشاره به اینکه هر کیلو خربزه درختی در بازار ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد، گفت: پاپایا یکی از میوه‌های استوایی و بومی مناطق گرمسیری آمریکا و مکزیک است و در کشورهای هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود.

کاشت میوه پاپایا در ایران برای اولین بار در شهر یزد انجام شده است که به عنوان میوه وارداتی نیز در کشور به فروش می‌رسد و دارای خواص فراوان از جمله تقویت سیستم ایمنی، گوارش ،بینایی و کنترل قندخون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار