پافشاری بر رعایت اندرزهای بهداشتی و شیوه نامه ها بیش از هر زمان دیگری در مراکز عرضه کالا ، پاساژها ، بازارها و بازارچه ها و همه جاهایی که حضور عمومی مردم شیراز و دیگر شهرهای فارس به صورت انبوه در آن به چشم می آید ضرورت دارد ، نادیده گرفتن شیوه نامه های بهداشتی دراین مراکز به منزله خرید و فروش مرگ در سودای کرونا است.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 22 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:پیش از این و در ماههای گذشته تمامی واحدهای صنفی کم خطر مستقر در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس ، پاساژها و بازارهای رو بسته نسبت به نام نویسی در سامانه salamat.gov.ir اقدام و کد مجوز بهداشت را دریافت و در واحد صنفی خود نصب می کردند. فعالیت این واحدها بدون ثبت نام و دریافت کد مجوز غیر مجاز بود. اینک با ورود به مراحل خطر ناک تر کرونا شاهدیم که در بسیاری از این مراکز عرضه کالا و اصناف و مشاغل حتی کمترین فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت نمی شود.

ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس بر تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا تاکید کرد ، مهرزاد لطفی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با توجه به روند افزایشی مبتلایان در فارس، تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف استان با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری، نیروی انتظامی و اداره صمت را یاد آوری کرد.

این مقام مسوول رعایت نکردن دستورات بهداشتی در برخی از مشاغل و اصناف را یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و در نتیجه مرگ ناشی از این ویروس خطرناک عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مردم استان باید بیماری کرونا را جدی بگیرند و در برابر آن احساس خطر کنند، زیرا این بیماری به هیچ عنوان با هیچ فردی شوخی ندارد و در مقابل هرگونه سهل انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال خود را گسترش می دهد.

لطفی با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان مراکز درمانی تاکید کرد: مراکز درمانی باید به صورت مستمر و منظم گندزدایی شوند و تمامی کارکنان این مراکز نیز به طور جدی از وسایل حفاظتی استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در فارس به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه، بر برنامه ریزی برای افزایش این مراکز در شیراز تاکید کرد و نقش این مراکز را در شناسایی سریع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید مهم خواند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این نشست نمایندگان دستیاران رشته های مختلف گروه های آموزشی دانشگاه، پیشنهادات و درخواست های خود را با توجه به شرایط مواجهه با بیماری کرونا ، با اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید در میان گذاشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از همکاری و همراهی تمام فراگیران در دانشگاه به ویژه دستیاران متخصص و فوق تخصص تقدیر کرد و در خصوص موضوعات مطرح شده و درخواست های دستیاران، برنامه ریزی و دستورات لازم صادر شد.

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس نیز در خصوص فعالیت حوزه های مختلف مانند توسعه تجهیزات و ملزومان پزشکی، وضعیت ارایه خدمت در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و شهید دکتر فقیهی، روند پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، فرآیندهای مراقبت بهتر از بیماران، وضعیت بیماران بستری کرونا ، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های مختلف استان، روند انجام تست های تشخیصی در استان توضیحاتی ارائه کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ هم استانی دیگر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند گفت: با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان ناشی از کرونا ویروس در فارس به هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

علی اکبری همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۶۳ هزار و ۲۰۲ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس تاکید کرد: استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از ترددهای غیرضروری، برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ضرورت دارد.

اکبری با بیان اینکه باید با رعایت دستورات بهداشتی در برابر بیماری کرونا ، به مجموعه سلامت کمک کنیم ابراز امیدواری کرد تا به لطف خداوند متعال و مشارکت مردم و تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان، این ویروس منحوس مهار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار