ارجمند گفت: ۳۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم را افراد جوان تشکیل می دهند و این امر نشان دهنده آن است که کرونا پیر و جوان نمی شناسد.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 19 October 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سید مجید ارجمند»، امروز (دوشنبه 28 مهر) در جمع خبرنگاران آموزش و آگاهی را از جمله عوامل موثر در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: پیشگیری موثرتر از درمان بوده و این مهم در حالی که شاهد موج سوم بیماری کرونا هستیم بسیار جدی است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه برخی افراد تا به بیماری کرونا مبتلا نشود به اهمیت موضوع پیشگیری پی نمی برند، افزود: 30 درصد افراد مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم را افراد جوان تشکیل می دهند و این امر نشان دهنده آن است که کرونا پیر و جوان نمی شناسد.

 

وی همراهی و همیاری مردم و شهروندان را تنها راه کنترل و مدیریت موج سوم بیماری کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: شهروندان در صورت هر گونه علائم بیماری در قرنطینه بمانند و در صورت تشدید آن به مراکز درمانی و پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

 

ارجمند مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی را عمده مرگ و میرهای ناشی از کرونا دانست و تاکید کرد: ترس از عدم مراجعه به مراکز درمانی درست نیست و شهروندان باید در هنگام بیماری با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی به پزشکان مراجعه کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی شهرستان، تصریح کرد: تا کنون از 12 هزار واحد صنفی در سطح شهرستان جهرم بازدید شده که برای یک هزار و 500 واحد اخطاریه صادر شده است.

 

ارجمند در پایان عنوان کرد: همچنین بیش از 500 واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعطیل شده اند.

برچسب ها: کرونا ، چهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار