کارت تردد و شناسنامه دام برای عشایر استان فارس صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 19 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل امور عشایر فارس گفت: به منظور شناسایی عشایر واقعی، تردد، جابجایی و عرضه دام آنان در راستای جلوگیری از قاچاق دام کارت شناسایی و هوشمند کنترل تردد دام عشایر صادر می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه شناسه و شناسنامه ملی دام نشان دهنده هویت دام و صاحب آن است، افزود: از مزایای این طرح هویت‌دار شدن برای نسل‌های متوالی ، جابه جایی راحت دام در فصل ییلاقی و قشلاقی و جلوگیری از قاچاق دام عشایر است.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت شناسامه دام می‌توانند به شرکت‌های تعاونی عشایری مراجعه کنند.

کوچ پاییزه عشایر استان فارس به عنوان بزرگترین جمعیت عشایری کشور، با رعایت شیوه نامه های کرونایی از ۱۵ مهر آغاز شده است و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

در فصل پاییز عشایر در استان فارس از شهرستان‌های شمالی ازجمله اقلید، خرم بید، بوانات، سرچهان، مرودشت، شیراز و سپیدان به شهرستان‌های جنوبی و شرقی همچون فسا، داراب، زرین دشت، جهرم، لارستان، لامرد، خنج، مهر، قیر و کارزین، فراشبند، کازرون و نورآباد کوچ می‌کنند.

استان فارس ۱۲ و نیم درصد از عشایر ایران یعنی بیشترین حجم این قشر را در خود جای و از این منظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۵۷ هزار متر مربع بافندگی، ۵۰ هزار تن فرآورده‌های خام لبنی و ۲۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی توسط عشایر فارس تولید می‌شود و از این نظر این جمعیت سهم بسزایی در تامین خوراک مورد نیاز مردم استان و کشور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار