پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۰۰ تن کنجد از مزارع قیروکارزین برداشت شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 18 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت کنجد از بالغ بر ۹۶۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.
مهدی همتی با بیان اینکه برداشت کنجد تا اوایل آذر ماه ادامه دارد، افزود: تمامی مزارع کنجد این شهرستان قابل برداشت هستند و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۰۰ تن محصول از این مزارع تولید شود.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کنجد در اراضی قیروکارزین نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵۹ هکتار افزایش داشته است، افزود: بر اساس برآورد‌های کارشناسان تولید کنجد نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: شرایط اقلیمی مناسب، تامین کود‌های شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و نظارت مستمر مسئولین پهنه‌های کشاورزی بر مزارع نیز تاثیر بسزایی بر افزایش سطح و تولید کنجد در این شهرستان داشته است.
به گفته همتی؛ برداشت کنجد در چهار مرحله درو کردن، خرمن کردن، استحصال دانه و بوجاری آن انجام می‌گیرد از این رو زراعت کنجد از سختی‌های خاص خود در امر برداشت برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه عمده کشت کنجد در شهرستان قیروکارزین به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی انجام می‌شود، اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ رطوبت در آن دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: به دلیل نبود صنایع فرآوری کنجد در شهرستان قیروکارزین، محصول تولیدی به صورت خام توسط واسطه‌ها خریداری و به تمام نقاط کشور ارسال می‌شود.
بر اساس آخرین آمار‌ها شهرستان قیروکارزین با ۲۰ درصد تولید کل محصول کنجد استان فارس از عمده تولید کنندگان کنجد در این استان است؛ قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

برچسب ها: برداشت ، کنجد ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار