فیروزی بابیان اینکه آمار بیکاری در شهرستان فسا به نسبت شهرستان‌های دیگر بسیار بالا است، افزود: پیگیر آن هستیم که بتوانیم در یک یا دو سال اول شروع کار در مجلس، این طرح‌ها را اجرایی کنیم تا در وضعیت اشتغال، اقتصاد و تولید در شهرستان تحرکی ایجاد شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 18 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره پروژه‌های در دست اجرا و همچنین اهداف خود برای انجام اقدامات لازم در این شهرستان سخن گفت و به روند واگذاری کارخانه قند فسا پس از سال‌ها تعطیلی اشاره کرد.

حجت‌الله فیروزی، بابیان اینکه شهرستان فسا دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی، دامداری و صنعتی است،بر اتمام پروژه‌های زیربنایی که از قبل شروع‌شده و همچنان بلاتکلیف مانده است تاکید کرد.

وی در گفتگو با فارس از اولویت تکمیل یک قطعه از جاده فسا به داراب به طول ۱۲ کیلومترخبر داد و اظهار داشت: مدت‌ها بود که لایه نهایی آسفالت روی این جاده انجام نشده و زیر بار ترافیک نرفته است و لذا به دلیل خطرآفرین بودن، اولویت، تکمیل این پروژه و هم‌چنین جاده نیمه‌تمام فسا به جهرم است.

 

تا دو ماه آینده جاده فسا به داراب تکمیل و زیر بار ترافیکی می‌رود

فیروزی ادامه داد: طبق بازدید هفته گذشته مدیرکل راه و شهرسازی استان از این پروژه، تا دو ماه آینده جاده فسا به داراب تکمیل و زیر بار ترافیکی رفته و همچنین قطعاتی از جاده فسا به جهرم نیز قیرپاشی شده و آن نیز تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

حل مشکل آب فسا یک‌بار برای همیشه

نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم در ادامه با تاکید بر حل مشکل آبرسانی عنوان کرد: در خصوص پروژه زیربنایی آب از سمت رودبار داراب تا مخزن مهدی‌آباد به متراژ ۴۰ کیلومتر، بودجه‌ای تخصیص داده می‌شود که تا پایان امسال یا پایان دولت این کار نیز اجرا شده و بهره‌برداری خواهد رسید.

به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی ادامه مسیر به متراژ ۲۸ کیلومتر را نیز لوله‌گذاری کرده و بتوانیم مشکل آب شرب و صنعتی فسا را یک‌بار برای همیشه حل کنیم

فیروزی ادر ادامه با اشاره به فرسودگی بخشی از مسیر لوله‌ها اظهار داشت: بخشی از ادامه مسیر لوله‌ها دچار فرسودگی بسیار شدیدی بوده که حتی پس از اجرای ۴۰ کیلومتر امکان بهره‌برداری کامل از ظرفیت آب وجود ندارد؛ در این راستا به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی ادامه مسیر به متراژ ۲۸ کیلومتر را نیز لوله‌گذاری کرده و بتوانیم مشکل آب شرب و صنعتی فسا را یک‌بار برای همیشه حل کنیم.

بلاتکلیفی ۱۰ ساله فولاد و پتروشیمی فسا

وی با اشاره به بلاتکلیفی ۱۰ ساله صنعت فولاد فسا نیزگفت: طبق توافق صورت گرفته با سرمایه‌گذار در هفته گذشته و همچنین صورت‌جلسه‌ای که تهیه شد بنا است بخشی از این پروژه ظرف مدت ۴۰ روز آینده اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی برای اجرای این پروژه دست سرمایه‌گذار است، مطرح کرد: با سرمایه‌گذار شرط شده که اگر نتواند طی ۴۰ روز بخشی از کار را انجام دهد، پروژه به سرمایه‌گذار دیگری که توانمندی اجرای کار را داشته باشد، تحویل داده می‌شود.

فیروزی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرایی شدن پتروشیمی فسا اظهار داشت: این پروژه نیز حدود ۱۰ سالی می‌شود که بخشی از آن اجرا و بخشی دیگر از آن بلاتکلیف مانده است.

وی تاکید کرد: پیش از شروع مجلس جدید، مسئولان استانی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توافق کرده بودند که پروژه‌ها در یک نقطه از استان فارس اجرا شود که در حال حاضر صحبت روی آن‌یک نقطه بوده و بحث نیز بر سر آن است که اگر این توافق بین نمایندگان فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم صورت پذیرد مشکل اساسی حل و سرمایه‌گذار کار خود را شروع می‌کند.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پروژه بسیار مهم بوده؛ چراکه هم چهار شهرستان و نماینده درگیر آن هستند که جنبه سیاسی پروژه را نشان می‌دهد و همچنین بخشی از مردم سهام خریداری کرده‌اند که جنبه اجتماعی نیز پیدا می‌کند.

فیروزی افزود: به همین دلایل باید به راهکار مناسب رسید، در غیر این صورت امکان پیش آمدن تبعات سیاسی و اجتماعی وجود دارد، کار ظریف بوده و ما دائماً جلساتی در این خصوص برای حل مسئله برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه به طرح سومی به‌عنوان فاضلاب شهر فسا اشاره کرد و گفت: منابع این طرح از محل بانک توسعه اسلامی که مقر آن در کشور عربستان است تهیه‌شده که انشا الله طی یک ماه آینده با انجام مناقصه و پس از آن با انتخاب پیمانکار، تصفیه‌خانه و فاضلاب شهری نیز به مرحله اجرا می‌رسد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار این‌ها پیگیری و عملیاتی کردن طرح‌های دیگری همچون ۱۰ هکتار گلخانه، قارچ طبی، کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین و... در شهرستان فسا نیز هستیم.

لزوم همراهی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در رفع مشکل بیکاری

 

آمار بیکاری در شهرستان فسا به نسبت شهرستان‌های دیگر بسیار بالا است

فیروزی بابیان اینکه آمار بیکاری در شهرستان فسا به نسبت شهرستان‌های دیگر بسیار بالا است، افزود: پیگیر آن هستیم که بتوانیم در یک یا دو سال اول شروع کار در مجلس، این طرح‌ها را اجرایی کنیم تا در وضعیت اشتغال، اقتصاد و تولید در شهرستان تحرکی ایجاد شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست که با کمک، همکاری و همراهی، روند اجرایی را تسهیل کرده تا انگیزه لازم در سرمایه‌گذار ایجاد شود، زیرا بروکراسی طولانی سبب انتخاب مکنی دیگر برای سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران شده است.

واگذاری کارخانه قند فسا به شرکت مینو

فیروزی در بخش دیگری  از شروع به کار کارخانه قند فسا پس از چندین سال تعطیلی یا نیمه تعطیلی سخن گفت.

نماینده مردم فسا دراین‌باره اظهار کرد: کارخانه مربوط به سازمان اتکا بوده که حدود چهار یا پنج سال قبل به دو شخص به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان فروخته شده بود.

وی اضافه کرد: مالکان کارخانه به تعهدات خود به اتکا، چغندرکاران و همچنین کارگران عمل‌نکرده و همچنین بخشی از دارایی‌های کارخانه شامل سردخانه، تعدادی از منازل و بخشی دیگر از تجهیزات را فروخته بودند.

فیروزی با اشاره به عدم تخصص مالکان پیشین کارخانه، اظهار کرد: عدم مدیریت صاحبان کارخانه باعث اعتراض کارگران و تجمعات دائمی آن‌ها مقابل فرمانداری، دادگستری و کارخانه شده بود.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی سازمان اتکا و وزارت دفاع، خریدار دیگری به نام شرکت مینو پای کار آمده است

سخنگوی کمیسیون منابع و معادن در مجلس عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی سازمان اتکا و وزارت دفاع، خریدار دیگری به نام شرکت مینو را پای کار آورده و کارخانه را به قیمت ۱۱۵ میلیارد به او فروخته و تمامی معوقات کارگران، چغندرکاران، اتکا و دیگر طلبکاران پرداخت شد و کارگران کارخانه به سر کار برگشتند.

فیروزی با اشاره به اینکه چغندر در حال حاضر کشت نمی‌شود، گفت: کارخانه شکر سرخ خریداری و در حال تبدیل آن به شکر سفید بوده و کار به خوبی پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: با مالک جدید کارخانه صحبت کردیم که از افراد بازنشسته در کار استفاده نکند، مگر دارای تخصص خاصی باشد که در شهرستان فرد دیگری با آن تخصص را نداشته باشیم تا به این طریق از ظرفیت نیروی جوان بیشتر بهره مند شویم.

وی افزود: : همچنین گفته شده که به‌مرور علاوه بر شکر و قند، خط تولید صنایع مرتبط هم به کارخانه اضافه شود تا تعداد کارگران افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار