امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه بنا به فرمایش امام خامنه‌ای فعالان در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه اقتصادی، باید بدانند که علاج حل همه مشکلات در داخل کشور است، یادآور شد: درست که ریشه بسیاری از مشکلات کشورمان مربوط به خارج از کشور است اما علاج آن در داخل است و هیچ‌کس نباید برای حل مشکلات نگاهش به بیرون از مرزها باشد چراکه از خارج هیچ نوع خیر و بهره‌ای نخواهیم دید.
کد خبر: ۹۰۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 17 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه از ماه صفرالمظفر شهر لار با بازخوانی برخی از بخش‌های بیانات مقام معظم رهبری که از طریق ویدئوکنفرانس در دیدار با دانش‌آموختگان دانشگاه افسری برگزار شد، اظهار داشت: باید از تلاش‌های ایثارگرانه و شبانه‌روزی دست‌اندرکاران در عرصه بهداشت و درمان در سراسر کشور و به‌ویژه خطه لارستان تقدیر و تشکر کرد.

وی با ابراز خرسندی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه لارستان و به‌تبع آن پائین بودن میزان افراد مبتلا به کرونا، افزود: خوشبختانه براساس، بیش از ۹۰ درصد مردم لارستان از ماسک استفاده می‌کنند که همین موضوع میزان مبتلایان حتی در مقطعی سفید شد و در حال حاضر نیز وضعیت مطلوب است.

امام‌جمعه لارستان با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، با تأکید بر اینکه ضابطه‌مندی‌ها باید حاکمیتی باشد، تصریح کرد: بعضی از مشاغل باید تعطیل شود، برخی سفرها نیز می‌بایست ممنوع شود همان‌گونه که مردم متدین و مؤمن ایران اسلامی سفر اربعین خود را لغو کردند که این مهم یک افتخاری برای آحاد متدین جامعه است که توانستند فرمان رهبر معظم انقلاب اطاعت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از افزایش سفرها در برخی از نقاط کشور در ایام تعطیلات، خاطر نشان کرد: می‌بایست این قشر از افراد جامعه را ملزم به رعایت موازین بهداشتی کرد چرا که این‌گونه افراد در موقع لازم دستورات را رعایت نمی‌کنند اما در زمان بروز بحران در فضای مجازی از عالم و آدم طلبکارند و نمی‌گویند که خودمان چنین کردیم.

وی با انتقاد از موضع‌گیری‌های برخی از افراد شاخص سلبریتی که در زمان وقوع یک قائله‌ای خواهان عدالت می‌شوند، ادامه داد: همین افراد را مشاهده می‌کنیم که بدون ماسک در جمع حاضر می‌شود و وقتی هم مورد سؤال قرار می‌گیرد، مسئله را به سُخره می‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز خرسندی از تعیین ضابطه از سوی ستاد مقابله با کرونا برای هیأت‌های مذهبی و رعایت هرچه بهتر آن از سوی آنان، تأکید کرد: این روش، می‌بایست در سایر عرصه‌ها نیز تسری پیدا کند و بایستی جلوی برخی سهل‌انگاری‌ها گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه بنا به فرمایش امام خامنه‌ای فعالان در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه اقتصادی، باید بدانند که علاج حل همه مشکلات در داخل کشور است، یادآور شد: درست که ریشه بسیاری از مشکلات کشورمان مربوط به خارج از کشور است اما علاج آن در داخل است و هیچ‌کس نباید برای حل مشکلات نگاهش به بیرون از مرزها باشد چراکه از خارج هیچ نوع خیر و بهره‌ای نخواهیم دید.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه طی روزهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا با الفاظ سخیف و زشت که در شأن خودشان است، کشور و ملت ایران را تهدید کرده بود، گفت: خودشان هم می‌دانند در جایی اقدام به تهدید می‌کنند که زورشان نمی‌رسد چراکه آن‌ها هر نقطه‌ای از دنیا را که خواستند بدون سروصدا و هیاهو زدند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران مقاومت می‌کند و پیروز می‌شود یا همچون سردار سلیمانی راه پرافتخار شهادت را برمی‌گزیند، تأکید کرد: ملت ایران این مسیر را خسران و شکست نمی‌بیند بلکه آن را راه عزت و پیروزی می‌داند.

حجت‌الاسلام موسوی با یادآوری این بخش از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی‌ها درصدد هستند در قالب حقانیت می‌خواهند بعضی مسائل را بر جامعه تحمیل و ضعف و ناتوانی و ترس خود سرپوش بگذارند، گفت: بعضی‌ها اسم عقل و عقلانیت را که می‌آورند، منظورشان از عقلانیت ترسیدن است و وقتی می‌گویند عاقل باشید یعنی بترسید، منفعل باشید، از مقابل دشمن فرار کنید، نه این درست نیست، ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت بیاورند، حس ترسیدن و فرار کردن و میدان خالی کردن، عقلانیت نیست بلکه اسم آن همان ترس و فرار و غیره است.

امام جمعه لارستان با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها علیه تشکیلات موشکی و تسلیحاتی، نفوذ منطقه‌ای کشور که برای قدرت دفاعی‌مان بسیار حائز اهمیت است، تبلیغات منفی می‌شود، سرچشمه گرفته از یاوه‌گویی‌های آمریکاست، افزود: امکانات اساسی کشورمان با محاسبات دقیق تهیه‌شده و این تبلیغات منفی دشمنان نشان از عقب‌ماندگی و ترس آن‌هاست.

وی با گلایه از متهم کردن نیروی ارزشی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسائل طبیعی همچون سیل و زلزله و ربط دادن آن به آزمایشات موشکی، تصریح کرد: دشمنان این ابهامات را با اهدافی پنهان صورت می‌دهد چراکه اقدامات سپاه و نیروهای نظامی و دفاعی ایران اسلامی در عصر حاضر خار چشم دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره تلویحی به حرف‌وحدیث‌های مطرح‌شده درخصوص موضوع احداث راه‌آهن لارستان، خاطرنشان کرد: خواست ما از مسئولان استانی و ملی آن است که بر اساس مُر قانون حرکت کنند و آن مصوباتی که از گذشته بدون هیچ‌گونه نفوذی صورت گرفته و وجود دارد، به همان شکل اجرایی شود.

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه قرار نیست مصوبه‌ای انجام بشود و شخصی بخواهد آن مصوبه را به‌واسطه اعمال‌نفوذ و منافع مربوط به خودشان بازتعریف کند، اضافه کرد: این مهم برای ما قابل‌قبول نیست و از استاندار فارس خواهانیم که در این موضوع ورود داشته باشد و مصالح ملی، استانی و منطقه‌ای را لحاظ کند و بر طبق مصلحت عالی نظام اسلامی تصمیم‌گیری کند.

وی بابیان اینکه مسیر راه‌آهن به همان صورتی که تعریف‌شده باید اجرا شود، گفت: این پذیرفتنی نیست تا با اعمال‌نفوذ یا وعده‌ای که به فلان منطقه خود داده است، آن وعده‌ها را محقق کند.

امام‌جمعه لارستان بار دیگر از استاندار فارس خواست تا به موضوع راه‌آهن لارستان توجه کند چراکه مردم این خطه همواره در کنار مسوولان بوده و خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار