با مرگ ۱۳بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فارس مجموع جانباختگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع تاکنون به هزار و ۱۲۶ مورد رسید.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 15 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آمار‌ها و گزارش‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس در روز‌های اخیر نشان دهنده روند افزایش نگران کننده آمار ابتلا، بستری و فوت بیماران بوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیرازاز افزایش موارد نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی به ۳۲۱ هزار و ۲۶۲ مورد از ابتدای شیوع بیماری تا کنون خبر داد که با بررسی این نمونه ها، تاکنون ۶۵ هزار و ۶۴۵ مورد مثبت در استان شناسایی شده است.
او با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان به هزار و ۱۰۰ مورد، افزود: از این تعداد ۱۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند که امید است به زودی شاهد سلامتی آنان باشیم.
دکتر حسینی همچنین از مرگ ۱۳ هم استانی دیگر در اثر بیماری کووید ۱۹ خبر داد و با آرزوی غفران الهی برای آنان در این ایام معنوی، مجموع جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون را هزار و ۱۲۶ مورد اعلام کرد.
به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۵۸ هزار و ۷۷۶ بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او در پایان گزارش خود نیز روند ابتلا، بستری و فوت بیماران کروناویروس در استان را نگران کننده خواند و مهم‌ترین راهکار‌های کنترل این روند را افزایش همکاری عمومی به ویژه جوانان در راستای حفظ سلامت سالمندان، با استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل به عنوان یک راهکار مهم حفاظتی، حفظ فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، سفر و تردد‌های غیرضروری در تعطیلات پیش رو عنوان کرد.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار