مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت کنجد از سطح ۹۶۰ هکتار از مزارع شهرستان قیروکارزین آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 15 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی با بیان اینکه برداشت کنجد از اواخر مهر آغاز و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد، اظهار داشت: تمامی مزارع کنجد این شهرستان قابل‌برداشت بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار و ۱۰۰ تن محصول از این مزارع به دست آید.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کنجد در اراضی قیروکارزین نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵۹ هکتار افزایش داشته است، افزود: بر اساس برآوردهای کارشناسان تولید کنجد نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: افزایش تولید دانه روغنی کنجد نسبت به سال پیش گامی مؤثر از سوی بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان شهرستان قیروکارزین همسو با شعار سال و جهش تولید قلمداد می‌شود.

همتی علاوه بر اشاره به سخت‌کوشی و استقامت کشاورزان شهرستان قیروکارزین در امر تولید محصولات کشاورزی، از رهاسازی مناسب آب سد سلمان فارسی قیروکارزین به منظور کشت محصولات تابستانه از دلایل عمده افزایش تولید عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین اضافه کرد: شرایط اقلیمی مناسب، تأمین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و نظارت مستمر مسئولان پهنه‌های کشاورزی بر مزارع نیز تأثیر بسزایی بر افزایش سطح و تولید کنجد در این شهرستان داشته است.

وی بیان داشت: برداشت کنجد در چهار مرحله درو، خرمن، استحصال دانه و بوجاری آن انجام می‌گیرد که از این رو زراعت کنجد از سختی‌های خاص خود در امر برداشت برخوردار است.

همتی اظهار داشت: در صورت وجود بازار متعادل برای خرید دانه روغنی کنجد و توسعه مکانیزاسیون برداشت آن، کشت کنجد بیش از این نیز توسعه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به اینکه عمده کشت کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک‌ورزی یا کم خاک‌ورزی انجام می‌شود، اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ رطوبت آن دارد.

وی گفت: به دلیل نبود صنایع فرآوری کنجد در شهرستان قیروکارزین، محصول تولیدی به صورت خام توسط واسطه‌ها خریداری و به تمام نقاط کشور ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین آمار شهرستان قیروکارزین با ۲۰ درصد تولید کل محصول کنجد استان فارس از عمده تولیدکنندگان کنجد در این استان است.

برچسب ها: برداشت ، کنجد ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار