معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۷ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز کرونا، ۱۴ شهرستان در وضعیت هشدار و ۵ شهرستان در وضعیت احتیاط قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 14 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین آمار بیماری کرونا در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه، با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز کرونا، ۱۴ شهرستان در وضعیت هشدار و ۵ شهرستان در وضعیت احتیاط قرار دارند، اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت اشغال تخت بیشتر بیمارستان‌های استان تکمیل شده است و حتی تعدادی بیمار در لیست انتظار قرار دارند.

او با بیان اینکه طی دیروز تاکنون ۸ هم استانی دیگر، جان خود را بر اثر بیماری کووید۱۹ از دست داده اند، ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، هزار و ۱۱۳ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به انجام بیش از ۳۱۸ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۶۴ هزار و ۶۴۲ نفر به قطعیت رسیده است.

همتی تصریح کرد: از مجموع هزار و ۹۹ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کووید ۱۹، تعداد ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۹۷۸ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود پیدا کرده اند که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه ابراز امیدواری کرد: تا با توجه به محدودیت‌های جدید در استان و همکاری مردم فارس با مجموعه سلامت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی، شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار