نماینده شیراز گفت: اگر می خواهیم شرایط رقابتی داشته باشیم و بخش های تولیدی، خدماتی و گردشگری کشور به روز باشد که با دنیا تعامل و ارتباط شفاف داشته باشد، هیچ راهی جز گسترش بانکداری الکترونیک نداریم و این کار باید با سرعت، جدیت و دقت پیش برود.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 13 October 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری در خصوص ضرورت توسعه بانکداری الکترونیک و سامانه های مجازی خدمات نوین بانکی در ایام کرونا اظهارداشت: دقتی که در کار بانکداری الکترونیک وجود دارد، می تواند در وقت افراد صرفه جویی ایجاد کند و امکان گزارش گیری و گزارش دهی را به همراه داشته باشد که در حقیقت امکان سو استفاده و تخلف را نیز از بین می برد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه هیچ راهی نداریم جز اینکه به سمت توسعه بانکداری الکترونیک حرکت کنیم، گفت:بحران کرونا نشان داد زیر ساخت های بانکداری الکترونیک نیز با وجود همه ایرادات و اشکالاتش تا حد نسبتا قابل قبولی فراهم است و با توجه به حجم گسترده استفاده از گوشی های تلفن همراه و امکانات رایانه ای که در اختیار مردم قرار دارد و همچنین پوشش وسیع و گسترده شبکه در سطح کشور این فرصت فراهم است.
 
این اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در ادامه تصریح کرد : اگر سیاست های تشویقی و تنبیهی برای استفاده و عدم استفاده از ظرفیت های بانکداری الکترونیک پیش بینی کنیم زمینه را برای توسعه این بانکداری در کشور فراهم کرده ایم.
 
وی افزود: بسیاری از نیروهایی که درگیر کار بانکی هستند و شعبی که در شهرها گسترده شده اگر بناباشد با همین شیوه سنتی و دستی کارکنند نیاز به سرمایه گذاری وسیع و گسترده ای وجود دارد در حالی که می توان با توسعه بانکداری الکترونیک این شعب را تعطیل کرد و نیروها در جاهایی به کار گرفته شوند که ضرورت دارد تاهزینه ها کاهش پیدا کند.
 
 
قادری افزود: از سوی دیگر باید توجه کنیم که عدم تسلط مردم به فعالیت های بانکداری الکترونیک زمینه را برای سواستفاده فراهم نکند از این رو ضرورت امنیت و استحکام کاری که باید در این حوزه صورت بگیرد و حفظ اطلاعات مشتریان و پروتکلهایی که وجود دارد حتما در استفاده از بانکداری نوین باید رعایت شود تا خدای نکرده دارایی ها و اطلاعات افراد وسیله ای برای سو استفاده دیگران فراهم نکند،حساب آنها تخلیه نشود و مشکلی برای مشتریان به وجود نیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار