سردار حبیبی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق از سود خواهان کشف شد، گفت: در این مدت گذشته از سال ۳۰ تُن مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شد که میزان هشت درصد افزایش را شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 13 October 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: سردار «رهام بخش حبیبی»، امروز (سه شنبه 22 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیوست کرونایی در برنامه های هفته نیروی انتظامی، در نظر گرفته شد، گفت: 90 درصد برنامه های جمعی ما در هفته نیروی انتظامی لغو شد.

فرمانده انتظامی فارس با تاکید بر اینکه در چند ماهی که از سال 99 گذشت، به ما سخت گذشت، اظهار کرد: برای ایجاد امنیت و ارائه خدمات انتظامی به مردم، نیروی انتظامی، کار خود را اجرا کرد، ماموریت کاهش داده نشد بلکه افزایش هم داشت و تعدادی از پرسنل کرونایی شدند.

رئیس پلیس فارس با یادآوری این مطلب که برنامه های هفته نیروی انتظامی در فضای مجازی انجام شد، کارها و خدمات در چارچوب فضای مجازی ایجاد شده است، تاکید کرد: شعار کاری ما «هوشمند سازی» بود که خدمات به فضای مجازی رسید.

وی با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی با حضور در امامزادگان واجب التکریم (ع) شیراز آغاز شد، افزود: در با افرادی که بخواهد از معیشت مردم سو استفاده کند، برخورد خواهیم کرد.

به گفته سردار حبیبی، نیروی انتظامی به دنبال اینست که فاصله های موجود را بین مردم و نیروی انتظامی را کم کنیم، شاید دشمن و یا نوع ماموریت ما باعث شده تا این فاصله ایجاد شود، مردم نیروی انتظامی را نقد کنند، رسانه ها فاصله بین مردم و نیروی انتظامی را کاهش دهند و این نگرش از بین رود تا احساس امنیت بین مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 232 میلیارد تومان کالای قاچاق از سود خواهان کشف شد، تاکید کرد: در این مدت گذشته از سال 30 تُن مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شد که میزان هشت درصد افزایش را شاهد هستیم.

حبیبی با اشاره به اینکه 49 درصد پرونده پلیس فتا کشف شده است، یادآور شد: بیش از 79 درصد مراجعه مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به پلیس فتا می رسد که پلیس فتا فارس، از بابت کشف در کشور رتبه سوم را دارد.

فرمانده انتظامی فارس با یادآوری این مطلب که در سرقت های خرد افزایش را شاهد هستیم، تاکید کرد: در چند روز اخیر چهار باند حرفه ای سرقت را متلاشی کردیم که 20 درصد افزایش کشفیات را نسبت به سال گذشته داریم که البته تمام مسائل به پلیس بر نمی گردد، این مسائل به مشکلات اقتصادی و همچنین عدم مناسب سازی و ایمنی منازل و یا خودروها بر می گردد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه خط قرمز نیروی انتظامی، برخورد شدید با اراذل و اوباش است و افرادی است که با سلاح سرد و گرم مردم را تهدید می کنند که تاکنون 163 نفر از این افراد دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، یادآور شد: استان فارس به خاطر مردم با فرهنگ خود، کمترین تعداد اراذل و اوباش را در فارس داریم.

وی با اشاره به اینکه مسافرت های درون استانی در ایام کرونا بیشتر شده است، افزود: کاهش 18 درصدی مجروحان تصادفات جاده ای و 34 درصدی کل تصادفات را داشتیم.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه 78 درصد پرونده هایی که به بخش مشاوره ما می رسد، به صلح می رسد، تاکید کرد: خودروهایی که در پارکینگ ها توقیف شده اند و اگر بیش از یک میلیون تومان خلافی دارند می توانند به پلیس راهور مراجعه کرده و خلافی را اقساطی کنند.

وی از استخدام در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: هرچه افرادی که ثبت نام کنند محدودیت جذب نداریم و در صورت احراز شرایط می توانیم آنان در رتبه های افسری و درجه داری را جذب کنیم.

سردار حبیبی در پاسخ با برای جریمه های کرونایی، گفت: برای صنوف ورود پیدا کردیم و در رابطه خودروها هم کار را می توانیم انجام دهیم اما برای افراد پیاده باید به خواهش متوسل شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر همه دست به دست هم دهیم، درصد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد، تاکید کرد: حضور نیروی انتظامی در برنامه های مختلف برای حفظ امنیت است اما برخی برنامه ها مثل برنامه های مذهبی به خاطر علاقه وارد می شویم.

رئیس پلیس فارس تاکید کرد: کاری که پلیس برای آسایش مردم می کند، زیباست و ما از حضور بین مردم مخصوصا زمانی که مردم شاد هستند، لذت می بریم و اگر نیروی برخورد می کند، زمانی است که امنیت مردم به خطر افتاده است.

وی تاکید کرد: حافظ، تخت جمشید و پاسارگاد مال همه ماست و کسی حق ندارد آن را مصادره به مطلوب کند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه پیرامون گرداندن، افراد اراذل و اوباش در محلات هم گفت: من اعتقادی به گرداندن افراد در محلات نداشته و نداریم ولی مال باختگان را با اراذل روبرو کنیم.

برچسب ها: کشف ، کالا ، قاچاق ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار